Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

organizační struktury a procesů, náročné 

  Ekonomické prostředí – faktory, které ovlivňují možnosti podniku nabízet výrobky a služby a možnosti 

zákazníků výrobky a služby kupovat (Engelův zákon, kde s růstem příjmů klesá % výdajů na potraviny, zvyšují 
se výdaje na spotřební zboží a zboží dlouhodobé potřeby) 

  Demografické prostředí – zabývá se zkoumáním populace, zkoumá vývojové trendy 
  Přírodní prostředí – zahrnuje zásoby přírodních zdrojů a jejich cenu, problémy devastace životního prostředí 
  Technika a technologie – všechny změny v surovinách, výrobcích a výrobních postupech, musíme udržet 

krok, jinak budeme prodávat zastaralé výrobky 

  Politické prostředí – legislativa, vládní orgány a zájmové skupiny 
  Kulturní a sociální prostředí – vyplývá z hodnot, zvyků, přístupů a preferencí obyvatelstva, dává směr chování 

a jednání obyvatel, v oblasti hospodářské, politické i sociální 
 

Situační analýzy 

  Měly by být prováděny pravidelně (ideálně každý rok), 
  5C – company, colaboraters, customers, competitors, claimed (kontext) 
  4C analýza prostředí – customer, country (národní specifika), cost (náklady), competitors  
  Jakou strategii zvolit abych na trhu byla úspěšná 
  Vedou k pochopení příčin výchozího stavu 
  Zkoumají vnitřní situaci v podniku i podmínky vnějšího prostředí 
  Sledují minulý vývoj, současný stav i možný budoucí vývoj (predikace) 
  Zahrnuje: 

o  PEST (STEP,…) analýzu – politické, ekonomické, sociální, technologické (legislativní) 
o  Portfolio analýzy (GE, BCG) 
o  SWOT analýzu 
o  Benchmarking – (s tímhle přišel xerox v 80. letech). Xerox chtěla získat informace o největším 

Témata, do kterých materiál patří