Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
organizační struktury a procesů, náročné
Ekonomické prostředí – faktory, které ovlivňují možnosti podniku nabízet výrobky a služby a možnosti
zákazníků výrobky a služby kupovat (Engelův zákon, kde s růstem příjmů klesá % výdajů na potraviny, zvyšují
se výdaje na spotřební zboží a zboží dlouhodobé potřeby)
Demografické prostředí – zabývá se zkoumáním populace, zkoumá vývojové trendy
Přírodní prostředí – zahrnuje zásoby přírodních zdrojů a jejich cenu, problémy devastace životního prostředí
Technika a technologie – všechny změny v surovinách, výrobcích a výrobních postupech, musíme udržet
krok, jinak budeme prodávat zastaralé výrobky
Politické prostředí – legislativa, vládní orgány a zájmové skupiny
Kulturní a sociální prostředí – vyplývá z hodnot, zvyků, přístupů a preferencí obyvatelstva, dává směr chování
a jednání obyvatel, v oblasti hospodářské, politické i sociální
Situační analýzy
Měly by být prováděny pravidelně (ideálně každý rok),
5C – company, colaboraters, customers, competitors, claimed (kontext)
4C analýza prostředí – customer, country (národní specifika), cost (náklady), competitors
Jakou strategii zvolit abych na trhu byla úspěšná
Vedou k pochopení příčin výchozího stavu
Zkoumají vnitřní situaci v podniku i podmínky vnějšího prostředí
Sledují minulý vývoj, současný stav i možný budoucí vývoj (predikace)
Zahrnuje:
o PEST (STEP,…) analýzu – politické, ekonomické, sociální, technologické (legislativní)
o Portfolio analýzy (GE, BCG)
o SWOT analýzu
o Benchmarking – (s tímhle přišel xerox v 80. letech). Xerox chtěla získat informace o největším