Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
konkurentovi na trhu. Smyslem není jenom říct, v čem jsme lepší a v čem horší než konkurent, to je
mezistupeň. Ale výstupem je říci, proč jsme lepší a co udělat abychom zůstali lepší? A proč jsme horší
a co udělat pro to, abychom se zlepšili? Výsledek je pohled na to, co dělat do budoucna jaké kroky
abychom se stali lepšími. Pravidelně a měl by být součástí strategického marketingového řízení
podniku
SWOT analýza
Rozdělíme vnitřní a vnější vlivy. U vnitřních, které jsme schopni ovlivnit interním rozhodnutím firmy,
rozlišujeme silné a slabé stránky. U vnějších, které nejsme schopni ovlivnit interním rozhodnutím,
rozlišujeme příležitosti a hrozby. Nerozlišujeme podle času, ale podle toho jestli to ovlivním.
Př. rozšíření výrobní haly – potenciální budoucí silná stránka (interní = rozhodnu to já jako firma), ale jestli
chci rozšířit halu kvůli nenasycené poptávce – příležitost (popt. neovlivním)
Interní faktory – S a W – silné a slabé stránky (mikroprostředí)
Externí faktory – O a T – bez výrazné možnosti je ovlivnit (makroprostředí)
Následné podstrategie (výstupy)– max/max = SO, min/max = WO (evropské dotace), max/min = ST, min/min
= WT (krizový scénář), zpracovávají se všechny, a tyhle podstrategie nám ukáží, co máme dělat.
Výsledek SWOT analýzy
Portfolio analýzy
Portfolio = souhrn všech podnikatelských aktivit určité firmy
Zjišťují optimální struktury výroby či prodeje
Firma se při analýze rozhoduje, ve kterých aktivitách bude pokračovat nebo které utlumí, hodnotí tak každou
tzv. strategickou podnikatelskou jednotku SBU/SPJ