Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o Výčtové – polytomické
o Polytomické s uvedením pořadí alternativ
Otázky filtrační
Škálování
Vhodný nástroj pro měření názorů a postojů
Respondent zaznamenává pozici na stupnici různých pohledů
Dávat sudý počet možností, to mi nutí rozhodnout se jestli jsem pro nebo proti, nemůžu být uprostřed
1. Grafická hodnoticí škála
2. Škála pořadí – seřazení možností podle respondentových preferencí
3. Škála konstantní sumy – respondent rozděluje určité množství bodů mezi několik variant
4. Sémantický diferenciál – měřitelná psychologicky sociologická veličina, hodnoticí postoje člověka na 7
stupňové škále
Otázky podle účelu se týkají
Chování
o Faktické informace
o Za účelem zjištění velikosti trhu, podílu na trhu, míry povědomí či užití
o Už jste někdy,…?
Subjektivních pocitů
o Představa a hodnocení, důvody pro dělání určitých věcí
o Studie mapování značky, spokojenosti zákazníka apod.
o Hodnoticí stupnice
Numerická
Slovní – Likertova
Roztřídění – slouží ke kontrole kvót a umožňují porovnání skupin respondentů
Pravidla návrhu dotazníku
Na co je třeba myslet
o Cíl výzkumu
o Způsob provedení interview
o Informace a úvod
o Vzhled
o Respondenta
o Typ otázek
o Možné odpovědi
o Způsob zpracování odpovědí
o Instrukce zadavatele
Výběrový soubor
Vyčerpávající šetření – šetření podrobena každá jednotka (sčítání lidu)
Nevyčerpávající šetření – je třeba provádět zobecnění na celý základní soubor pomocí metod statistické
generalizace, vzorek