Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

o  Výčtové – polytomické 
o  Polytomické s uvedením pořadí alternativ 

  Otázky filtrační 

Škálování 

  Vhodný nástroj pro měření názorů a postojů 
  Respondent zaznamenává pozici na stupnici různých pohledů 
  Dávat sudý počet možností, to mi nutí rozhodnout se jestli jsem pro nebo proti, nemůžu být uprostřed 
1.  Grafická hodnoticí škála 
2.  Škála pořadí – seřazení možností podle respondentových preferencí 
3.  Škála konstantní sumy – respondent rozděluje určité množství bodů mezi několik variant 
4.  Sémantický diferenciál – měřitelná psychologicky sociologická veličina, hodnoticí postoje člověka na 7 

stupňové škále 

Otázky podle účelu se týkají 

  Chování 

o  Faktické informace 
o  Za účelem zjištění velikosti trhu, podílu na trhu, míry povědomí či užití 
o  Už jste někdy,…? 

  Subjektivních pocitů 

o  Představa a hodnocení, důvody pro dělání určitých věcí 
o  Studie mapování značky, spokojenosti zákazníka apod. 
o  Hodnoticí stupnice 

  Numerická 
  Slovní – Likertova 

  Roztřídění – slouží ke kontrole kvót a umožňují porovnání skupin respondentů 

Pravidla návrhu dotazníku 

  Na co je třeba myslet 

o  Cíl výzkumu 
o  Způsob provedení interview 
o  Informace a úvod 
o  Vzhled 
o  Respondenta 
o  Typ otázek 
o  Možné odpovědi 
o  Způsob zpracování odpovědí 
o  Instrukce zadavatele 

Výběrový soubor 

  Vyčerpávající šetření – šetření podrobena každá jednotka (sčítání lidu) 
  Nevyčerpávající šetření – je třeba provádět zobecnění na celý základní soubor pomocí metod statistické 

generalizace, vzorek 

Témata, do kterých materiál patří