Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

INVENID, MillwardBrown, Ipsos, Stem mark 

Dotazování 

Výzkumný projekt  Dotazník  Výběrový soubor  Zpracování dat  Interpretace dat 

  Osobní interview – face to face 

o  Doma nebo na ulici 
o  CAPI – dotazování za pomoci PC, rovnou si zapisují do PC, osobně 
o  Standardizovaný (víme, jak ten rozhovor bude probíhat, máme seznam otázek) a nestandardizovaný 

rozhovor, neřízený rozhovor 

  Telefonické interview 

o  CATI – dotazování za pomoci PC, rovnou si zapisují do PC, přes telefon 

  Halové testy a shromáždění – jasně vymezená skupina, která je někde pohromadě 
  Poštovní a samovyplňovací výzkumy 

o  Nutnost připojit průvodní dopis 

  Internetový výzkum – populární, ale musíme si uvědomit, kdo je má cílová skupina 

Výzkumný problém a cíl 

1.  Formulace problému 
2.  Stanovení cíle výzkumu 
3.  Hypotéza = tvrzení o dosud neprokázaném stavu 

a.  Hypotéza deskriptivní – popisný, zabývající se zobrazováním 
b.  Hypotéza explanační – vysvětlující, logická rekonstrukce, předpokládají vztah nějakých veličin 

4.  Předvýzkum – přesněji analyzuje situaci, mapuje prostředí a situaci, ve které budeme dotazovat (neplést 

s pilotáží – ta nám dává informace o tom, zda je dotazník srozumitelný, pochopitelný, popřípadě upravíme a 
pak jdeme testovat), předvýzkum i pilotáž prodlužují dobu realizace dotazníku, zvyšují náklady, ale ve finále 
přinášejí jejich úsporu, protože když budu připravena na všechny bariéry, tak dojde k úspoře. 

  Informace musí být validní (platné), relevantní (mající význam), reliabilní (spolehlivý) a efektivní (účelný) 

Plán marketingového výzkumu 

Témata, do kterých materiál patří