Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
INVENID, MillwardBrown, Ipsos, Stem mark
Dotazování
Výzkumný projekt Dotazník Výběrový soubor Zpracování dat Interpretace dat
Osobní interview – face to face
o Doma nebo na ulici
o CAPI – dotazování za pomoci PC, rovnou si zapisují do PC, osobně
o Standardizovaný (víme, jak ten rozhovor bude probíhat, máme seznam otázek) a nestandardizovaný
rozhovor, neřízený rozhovor
Telefonické interview
o CATI – dotazování za pomoci PC, rovnou si zapisují do PC, přes telefon
Halové testy a shromáždění – jasně vymezená skupina, která je někde pohromadě
Poštovní a samovyplňovací výzkumy
o Nutnost připojit průvodní dopis
Internetový výzkum – populární, ale musíme si uvědomit, kdo je má cílová skupina
Výzkumný problém a cíl
1. Formulace problému
2. Stanovení cíle výzkumu
3. Hypotéza = tvrzení o dosud neprokázaném stavu
a. Hypotéza deskriptivní – popisný, zabývající se zobrazováním
b. Hypotéza explanační – vysvětlující, logická rekonstrukce, předpokládají vztah nějakých veličin
4. Předvýzkum – přesněji analyzuje situaci, mapuje prostředí a situaci, ve které budeme dotazovat (neplést
s pilotáží – ta nám dává informace o tom, zda je dotazník srozumitelný, pochopitelný, popřípadě upravíme a
pak jdeme testovat), předvýzkum i pilotáž prodlužují dobu realizace dotazníku, zvyšují náklady, ale ve finále
přinášejí jejich úsporu, protože když budu připravena na všechny bariéry, tak dojde k úspoře.
Informace musí být validní (platné), relevantní (mající význam), reliabilní (spolehlivý) a efektivní (účelný)
Plán marketingového výzkumu