Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pouze přejímám z vnějšku či vnitřku podniku, jsou dané)
o Informace o trhu a konkurenci – marketingový výzkumný systém (informace si zjišťuji)
o Podpůrné systémy marketingového rozhodování – soubor statistických a analytických nástrojů, patří
sem otázky modelování, které nám pomohou při výběru optimální podnikové/marketingové
strategie, (př. PIMS – program, který vznikl v 80. letech, tehdy interní projekt General Electrics,
pomocí kterého můžeme modelovat jednotlivé strategie v oblasti marketingu – program nám po
zadání vstupních dat „vyplivne“ jak to s podnikem bude vypadat za 2 či 5 let, pracuje se strategickými
podnikatelskými jednotkami. V současné době informace o více jak 3000 strategických
podnikatelských jednotek. Celosvětově uznávaný nástroj marketingového rozhodování
Marketingový výzkum je součástí MIS
Složky MIS
Úloha marketingového výzkumu ve firmě Potřebujeme zjistit, jaký produkt si zákazník přeje, jaké má požadavky na cenu, distribuci, propagaci. Marketingový
výzkum snižuje riziko neúspěchu. Má význam po celou dobu životního cyklu výrobku.
Základní typy výzkumu:
o Celková tržní analýza trhu – řeší, jak je trh nastaven, zda je nasycen, jaké jsou tržní podíly našich
konkurentů,…
o Výzkum konečného spotřebitele – segmentace, abych zjistila profil svého zákazníka (věk, pohlaví,…)
o Výzkum průmyslového trhu – B2B trhu, mnohem častěji používán výzkum prostřednictvím
telefonického dotazování, především v USA
o Výzkum konkurence – konkurenta podrobím analýze, snaha
shromáždit o něm co nejvíce informací, uvažovat i
budoucí/potenciální konkurenci
o Výrobkový výzkum – týkají se konkrétního produktu, se