Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pouze nákladnější podnik
Podstatou CRM nesmí být IT, ale marketing/zákazník!
Recese a změna spotřebitelského chování
Reduktivní strategie s odkladem nákupu, ale spotřebitelé nejsou příliš ochotni ke změně zaběhnutých zvyků,
nemění se ani trávení volného času
Většina firem považuje za důležité sledovat funkčnost – mění se tedy nejčastěji komunikační kanály
Polovina firem snižuje rozpočty na marketing.
Marketingový výzkum Bez aktuálních a nezastaralých informací nelze učinit kvalitní rozhodnutí.
Informační systém podniku
Abychom mohli přijímat rozhodnutí, potřebujeme mít dostatek relevantních informací
o Data vnitřní
o Data vnější
Pohled marketéra
PES=personální informační systém – dříve každý zaměstnanec měl svoji kartu se svými
údaji. Dnes všechno v PC, vše od mezd, zařazení, rodinný a zdravotní stav,… Pracují
s mobilitou pracovníků, řeší otázky fluktuace pracovníků, náboru pracovníků, existují
různé šablony, mají přesah až do MIS – z důvodu 5P (people, dle Kotlera)
PIS=podnikový informační systém – čerpají z PES, řeší skladování, zásoby, výroba, výrobní informační
systémy, logistické informační systémy,…
MIS=marketingový informační systém
Marketingový informační systém (MIS)
Je systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování informací nezbytných pro kvalitnější
plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit
MIS musí přinášet managementu impulsy o stavu a změnách nejen vnějšího prostředí firmy, ale i o situaci
uvnitř firmy
MIS zahrnuje 3 věcné odlišné části:
o Informace o vnitřní činnosti podniku a vnějším okolí – marketingový zpravodajský systém (informace