Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
nákup je pro zákazníka spojen s určitou mírou
rizika
Hodnota vztahu:
o Doba trvání vztahu – delší trvání vztahu je základem pro rozšíření
o Charakteristika vztahu – schopnosti a znalosti zákazníků jsou zdrojem nových impulzů (náměty
na inovace)
o Referenční hodnota vztahu – zákazník má na trhu určitou tzv. referenční hodnotu (kolika lidem o
tom řeknu)
o Potenciální hodnota vztahu – současný málo ziskový zákazník může do budoucna představovat
vysoce ziskového (například vysokoškolští studenti a banky, teď ještě peníze nemáme, ale za pár
let až dostudujeme, je už mít budeme)
CRM mix
A. Strategie
1. Zásadním krokem je stanovení hierarchie strategických cílů firmy
2. Strategie by měla být jasně definována a adekvátně komunikována všem zaměstnancům
3. Vyhodnocuje váhu jednotlivých zákazníků
4. Určuje produktové portfolio
5. Informuje zaměstnance
B. Procesy
1. Zahrnuje rozhodování o všech procesech, kde je předmětem zákazník
2. Strategie zákazníků
3. Strategie produktů
4. Strategie komunikačních kanálů
C. Systémy
1. Jsou zázemím pro aplikace CRM
Předpoklady fungování CRM
1. Jedno kontaktní místo
2. Každý kontakt se zákazníkem je potenciální příležitostí pro nabídku dalších služeb
3. Informace o zákazníkovi jsou evidovány od prvního kontaktu, až po poslední obchodní případ
4. Standardizace služeb má přinášet zákazníkovi určitý komfort
5. Měření efektivity v uzavřeném cyklu: management – obchod – zákaznické služby
6. Sledování vzájemných vztahů jednotlivých zákazníků
Druhá strana CRM
O CRM se hovoří jako o všeléku, ale když se do starého podniku zavedou nové technologie, výsledkem bude