Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
přímé distribuční cesty, zde by ještě přibyla role nákupčího (místo kupujícího) a informátoři
Typy nákupního chování organizací a vlivy působící – B2B
Nový problém – první nákup – firma se snaží získat maximum informací, velmi pečlivě zvažuje riziko spojené
s nákupem, firma nemá zkušenosti
Modifikovaná koupě – opakovaný nákup – stále se jedná o rizikovou koupi (další firemní vozidla, už mám
zkušenosti s nějakou značkou)
Přímá koupě – pokud má organizace dobré zkušenosti a dlouhodobé vztahy s určitým dodavatelem, nákupní
rozhodování trvá kratší dobu a je v něm zainteresováno méně osob
Skupiny vlivů působících na chování organizace:
o Vnější prostředí
Ekonomické prostředí
Technika a technologie
Politická a legislativní situace
Konkurence
o Vnitřní organizace – vnitropodnikové,
jaký potenciál a předpoklady má ta firma
o Lidský faktor
Proces rozhodování v organizaci – B2B
1. Poznání potřeb – může vyjít prakticky od jakéhokoliv
pracovníka/z jakékoliv podnikové úrovně
2. Specifikace výrobků – rutinní nákup X strategické
otázky
3. Poznání dodavatelů a podmínek jejich nabídky –
rozmanité zdroje informací
4. Vyhodnocení alternativ a výběr dodavatele – hlavními kritérii jsou ekonomické podmínky a technické
vlastnosti výrobku
5. Vyhodnocení nákupu – každá firma by měla pravidelně vyhodnocovat své dodavatele
Hodnota pro zákazníka
Hodnota vnímaná zákazníky – tj. rozdíl mezi všemi přínosy (užitkem) a náklady nabídky (na získání
produktu), když chci hodnotu zvyšovat, tak se buď snažím zvýšit užitek, nebo snížit náklady