Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

přímé distribuční cesty, zde by ještě přibyla role nákupčího (místo kupujícího) a informátoři 

Typy nákupního chování organizací a vlivy působící – B2B 

  Nový problém – první nákup – firma se snaží získat maximum informací, velmi pečlivě zvažuje riziko spojené 

s nákupem, firma nemá zkušenosti 

  Modifikovaná koupě – opakovaný nákup – stále se jedná o rizikovou koupi (další firemní vozidla, už mám 

zkušenosti s nějakou značkou) 

  Přímá koupě – pokud má organizace dobré zkušenosti a dlouhodobé vztahy s určitým dodavatelem, nákupní 

rozhodování trvá kratší dobu a je v něm zainteresováno méně osob 

  Skupiny vlivů působících na chování organizace: 

o  Vnější prostředí 

  Ekonomické prostředí 
  Technika a technologie 
  Politická a legislativní situace 
  Konkurence 

o  Vnitřní organizace – vnitropodnikové, 

jaký potenciál a předpoklady má ta firma 

o  Lidský faktor 

Proces rozhodování v organizaci – B2B 

1.  Poznání potřeb – může vyjít prakticky od jakéhokoliv 

pracovníka/z jakékoliv podnikové úrovně 

2.  Specifikace výrobků – rutinní nákup X strategické 

otázky 

3.  Poznání dodavatelů a podmínek jejich nabídky – 

rozmanité zdroje informací 

4.  Vyhodnocení alternativ a výběr dodavatele – hlavními kritérii jsou ekonomické podmínky a technické 

vlastnosti výrobku 

5.  Vyhodnocení nákupu – každá firma by měla pravidelně vyhodnocovat své dodavatele 

Hodnota pro zákazníka 

  Hodnota vnímaná zákazníky – tj. rozdíl mezi všemi přínosy (užitkem) a náklady nabídky (na získání 

produktu), když chci hodnotu zvyšovat, tak se buď snažím zvýšit užitek, nebo snížit náklady 

Témata, do kterých materiál patří