otázky-elearning
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Podstata marketingu
Zkuste vymyslet pro každou z podnikatelských koncepcí aspoň dva zástupce firem buď z historie, nebo současnosti.
Vlastními slovy vytvořte definici marketingu se zohledněním podstatných specifik této vědní disciplíny.
Na příkladu konkrétní Vám dobře známé firmy se pokuste určit faktory mikro- a makroprostředí, které na podnik působí.
Vysvětlete pojem „konkurenční krátkozrakost“ na příkladu z praxe.
Trh a cílený marketing
V kap. 4 Marketing managementu od autorů Kotler, Keller (12. vydání) se seznamte s jednotlivými aplikacemi výše uvedených metod odhadu současné poptávky.
V kap. 4 Marketing managementu od autorů Kotler, Keller (12. vydání) se seznamte s jednotlivými aplikacemi výše uvedených metod odhadu budoucí poptávky.
Zkuste vysvětlit pojem selfmarketing a jeho rostoucí význam v praxi.
Pomáhá jednotlivcům zlepšit jejich image a reputaci, rozvíjet svoji kariéru
Dává uchazeči více možností jak efektivně sdělovat své hodnoty dovednosti, zkušenosti
Vysvětlete pojmy targeting (tržní zacílení), positioning (tržní umístění) a uveďte dva praktické příklady.
Targeting – rozhodnout se pro který segment se zaměřit
Positioning- způsob vnímání zákazníky, boj o mysl zákazníka
Škoda octavia vnímán jako rodinný vůz, mercedes benz jako luxusní vůz
Psychologie zákazníka
Srovnejte Maslowovu teorii potřeb s Herzbergovo dvoufaktorovou teorií.
Pokuste se vysvětlit jednotlivé role členů v rámci nákupního centra a zkuste uvést konkrétní situaci z praxe
Iniciátor
Kupující
Rozhodující
Ovlivňovatel
Uživatel
Z čeho se skládá nákupní rozhodovací proces organizací?
Uvědomění potřeby
Specifikace výrobků
hledání dodavatelů
Výběr dodavatele
Vyhodnocení nákupu
Na příkladu z Vašeho osobního života zhodnoťte Váš nedávný nákup. Rozeberte jednotlivé fáze nákupního rozhodovacího procesu a podrobně popište své zkušenosti.
Uvědomění potřeby
Hledání informací
Hodnocení variant
Rozhodování o nákupu
Prodejní chování
Na konkrétním příkladu z praxe vysvětlete vliv referenčních skupin na kupujícího.
Rodina
Přátelé
trenér
Výzkum
Kdy jste se sami naposledy zapojili (byli jste zapojeni) do marketingového výzkumu? Jaké přednosti nebo nedostatky jste u toho šetřená zjistili?
Na příkladu z praxe popište jednu z metod marketingového výzkumu, a sice mystery shopping. Jedná se o kvalitativní či kvantitativní výzkum?
Definujte marketingový informační systém a pohovořte o jeho jednotlivých částech.
je systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit podniku
Tři části:
Informace o vnitřní činnosti podniku a vnějším okolí (marketingový zpravodajský systém)
Informace o trhu a konkurenci – informace se zjišťují
Podpůrné systémy marketingového rozhodování – pracuje se strategickými podnikatelskými jednotkami