Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otázky-elearning

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Podstata marketingu

  • Zkuste vymyslet pro každou z podnikatelských koncepcí aspoň dva zástupce firem buď z historie, nebo současnosti.

  • Vlastními slovy vytvořte definici marketingu se zohledněním podstatných specifik této vědní disciplíny.

  • Na příkladu konkrétní Vám dobře známé firmy se pokuste určit faktory mikro- a makroprostředí, které na podnik působí.

  • Vysvětlete pojem „konkurenční krátkozrakost“ na příkladu z praxe.

Trh a cílený marketing

  • V kap. 4 Marketing managementu od autorů Kotler, Keller (12. vydání) se seznamte s jednotlivými aplikacemi výše uvedených metod odhadu současné poptávky.

  • V kap. 4 Marketing managementu od autorů Kotler, Keller (12. vydání) se seznamte s jednotlivými aplikacemi výše uvedených metod odhadu budoucí poptávky.

  • Zkuste vysvětlit pojem selfmarketing a jeho rostoucí význam v praxi.

    • Pomáhá jednotlivcům zlepšit jejich image a reputaci, rozvíjet svoji kariéru

    • Dává uchazeči více možností jak efektivně sdělovat své hodnoty dovednosti, zkušenosti

  • Vysvětlete pojmy targeting (tržní zacílení), positioning (tržní umístění) a uveďte dva praktické příklady.

    • Targeting – rozhodnout se pro který segment se zaměřit

    • Positioning- způsob vnímání zákazníky, boj o mysl zákazníka

    • Škoda octavia vnímán jako rodinný vůz, mercedes benz jako luxusní vůz

Psychologie zákazníka

  • Srovnejte Maslowovu teorii potřeb s Herzbergovo dvoufaktorovou teorií.

  • Pokuste se vysvětlit jednotlivé role členů v rámci nákupního centra a zkuste uvést konkrétní situaci z praxe

    • Iniciátor

    • Kupující

    • Rozhodující

    • Ovlivňovatel

    • Uživatel

  • Z čeho se skládá nákupní rozhodovací proces organizací?

    • Uvědomění potřeby

    • Specifikace výrobků

    • hledání dodavatelů

    • Výběr dodavatele

    • Vyhodnocení nákupu

  • Na příkladu z Vašeho osobního života zhodnoťte Váš nedávný nákup. Rozeberte jednotlivé fáze nákupního rozhodovacího procesu a podrobně popište své zkušenosti.

    • Uvědomění potřeby

    • Hledání informací

    • Hodnocení variant

    • Rozhodování o nákupu

    • Prodejní chování

  • Na konkrétním příkladu z praxe vysvětlete vliv referenčních skupin na kupujícího.

    • Rodina

    • Přátelé

    • trenér

Výzkum

  • Kdy jste se sami naposledy zapojili (byli jste zapojeni) do marketingového výzkumu? Jaké přednosti nebo nedostatky jste u toho šetřená zjistili?

  • Na příkladu z praxe popište jednu z metod marketingového výzkumu, a sice mystery shopping. Jedná se o kvalitativní či kvantitativní výzkum?

  • Definujte marketingový informační systém a pohovořte o jeho jednotlivých částech.

    • je systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit podniku

Tři části:

  • Informace o vnitřní činnosti podniku a vnějším okolí (marketingový zpravodajský systém)

  • Informace o trhu a konkurenci – informace se zjišťují

  • Podpůrné systémy marketingového rozhodování – pracuje se strategickými podnikatelskými jednotkami

Témata, do kterých materiál patří