Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otázky-elearning

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Příjemcem mohou být všichni potenciální zákazníci nového produktu nebo členové distribučních článků (maloobchod, velkoobchod), kteří budou produkt prodávat. Příjemci mohou být i akcionáři firmy, novináři. Příjemci si vybírají jen ty informace, které jsou relevantní k jejich zájmům

  • Zamyslete se nad etikou osobního prodeje.

    • Prodejce by měl být zdvořilý, slušný, nevnucovat se

  • S využitím odborné literatury se seznamte s třemi východisky PR: veřejné mínění, image a corporate identity.

  • S využitím odborné literatury se seznamte se základními nástroji direkt marketingu: telemarketing, direkt mail, e-mailing, katalogový a zásilkový prodej, televize.

    • Direct meil – slouží k adresnému oslovení cílové skupiny, která je vybrána na základě údajů databáze podle předem stanovených kritérií, principem je oslovení konkrétního zákazníka nabídkou produktu prostřednictvím poštovních služeb nebo roznášky, nedochází k osobnímu kontaktu, proto musí sdělení poskytnout všechny informace podněcující k nákupu produktu, přesní zacílení je siná stránka, cílová skupina je přesně vybrána, může být formou obchodního dopisu –nabídky, nebo formou letáčků, fax mailing, katalogy, (výhody: selektivita-cílová skupina, pokrytí i dosah sdělení, flexibilita, kontrola nad obsahem sdělení a distribucí cílovým skupinám personifikovat sdělení –osobní působení, věší odezva; nevýhody: vysoké náklady na jedno vystavení- ceny poštovného, růst cen papíru a tisku, problémy distribuce, chybí podpora pro sdělení, averze vůči této formě komunikace)

    • Telemarketing- efektivní, drahá forma komunikace, používá se při pozvánkách na firemní či společenské akce, je velmi osobní, výhodou je obousměrnost – okamžitá zpětná vazba, stihnu více lidí po telefonu než osobně

    • Teleshoping – předvádí výrobky v krátkých televizních šotech, telefonní číslo na závěr, výhoda divák vidí výrobek jak funguje v praxi, není vysílán v prime-time

    • Neadresá distribuce- nástroj masového marketingu, reklamní tiskoviny ddo schránek, nízká odezva

    • Online

  • Uveďte na konkrétních příkladech, které faktory a jak působí na tvorbu komunikačního mixu?

    • Druh výrobku - podle složitosti výrobku vybírám formy komunikace (jednoduché spotřební zboží –obuv, reklama, podpora prodeje; investiční zařízení- osobní prodej

    • Fáze životního cyklu – fáze uvedení- upoutat pozornost (reklama, podpora prodeje –vzorky, ochutnávky)

-fáze růstu – co největší informovanost o výrobku (reklama, může se využít i osobní prodej)

-fáze zralosti- je intenzivní konkurence na trhu (podpora prodeje i reklama pro připomínání)

Fáze úpadku – se podnik může snažit o nové tržní umístění produktu (reklama- pro nové zákazníky, podpora prodeje pro prodloužení prodeje)

  • Proces rozhodování zákazníka o koupi – reklama a PR důležitá role pro upoutání pozornosti a vzbuzení zájmu, ve fázi rozhodnutí o nákupu nebo získávání informaci je velmi účinná forma osobního prodeje, při rozhodování o nákupu může důležitou roli hrát podpora prodeje

Témata, do kterých materiál patří