Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otázky-elearning

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Vyhází z cenové elasticity poptávky a jejím cílem je maximalizace zisku

  • Poptávka po zboží se dle zákona klesající poptávky mění v opačném směru než cena

  • Cenová elasticita závisí na: zda se jedná o zboží nezbytné či luxusní, struktura výdajů, ceny substitutů a komplementů

  • Výhoda: skutečnost, že teoreticky umožňuje podniku v dané době maximalizovat zisk.

  • Nevýhody: V praxi je však obtížné takto cenu sestavovat. Podnik těžko získá v daném okamžiku odpovídající křivku, která by vyjadřovala elasticitu poptávky pro určitý druh zboží.

  • Cena stanovená na základě výběrového řízení a smluvní cena

  • Výběrové řízení- městský úřad vyhlásí VŘ na stavbu bazénu z nabídky si pak vybírá tu, která je z hlediska stanových kritérií nejlepší (zákon o veřejných zakázkách vybírat na základě nejnižší ceny

  • Smluvní cena- stanovení ceny, na kterém se kupující s prodávajícím dohodnou (prodej uměleckého díla v aukci, prodej nemovitosti apod.)

  • Metoda poskytuje velmi pružný způsob stanovení ceny a je zaměřena na maximalizaci zisku

  • Metoda je obecně prospěšná pro kupujícího, může vybírat z více nabídek a vyhodnocovat jejich ceny

  • Uveďte klíčové otázky související s legálností cenových politik a ukažte na dvou příkladech z praxe.

    • Zákaz cenové diskriminace- neměl by být nabízen stejný produkt rozdílným segmentům za rozdílné ceny

    • Kartelní dohody – konkurence se domluví na stejné vysoké ceně

  • V doporučené odborné literatuře se podrobněji seznamte s metodou stanovení ceny na základě vnímané hodnoty a jejími typy.

    • Metoda přímého hodnocení – respondenti sami určí cenu

    • Bodová metoda – jednotliví respondenti mají pro všechny výrobky k dispozici 100 bodů a rozdělují je mezi výrobky

    • Podrobnější bodová metoda – stejný princip jako u bodové, ale není hodnocen celkový výrobek, ale jeho jednotlivé parametry (hodnotím jeho jednotlivé vlastnosti a každé vlastnosti mohu přiřadit nějakou váhu)

  • Distribuce

    • Zkuste na konkrétním příkladu z praxe vysvětlit podstatu přímé distribuční cesty

    • Zkuste na konkrétním příkladu z praxe vysvětlit podstatu nepřímé distribuční cesty.

    • Na konkrétních příkladech z praxe vysvětlete možnou strukturu distribučních cest u spotřebního zboží a u výrobních prostředků.

    • Vydefinujte s pomocí odborné literatury nevýhody jednotlivých typů mezičlánků distribučního řetězce z Tab. 1.

    Propagace

    • Vysvětlete model komunikačního procesu.

    Zdroj (odesílatel) vysílá zakódovanou (symboly, kterým bude příjemce rozumět) informaci, která s sebou nese nějaké sdělení, prostřednictvím média. Příjemce zprávu dekóduje a na základě informace dochází k reakci a zpětné vazbě (v osobní komunikaci –gesto projev, při neosobní-např. nákup produktu) nebo nečinnost. Celý tento proces probíhá v prostředí, kde jsou nejrůznější šumy (ke zkreslení může dojít ve fázi kódování a dekódování)

    Témata, do kterých materiál patří