otázky-elearning
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vyhází z cenové elasticity poptávky a jejím cílem je maximalizace zisku
Poptávka po zboží se dle zákona klesající poptávky mění v opačném směru než cena
Cenová elasticita závisí na: zda se jedná o zboží nezbytné či luxusní, struktura výdajů, ceny substitutů a komplementů
Výhoda: skutečnost, že teoreticky umožňuje podniku v dané době maximalizovat zisk.
Nevýhody: V praxi je však obtížné takto cenu sestavovat. Podnik těžko získá v daném okamžiku odpovídající křivku, která by vyjadřovala elasticitu poptávky pro určitý druh zboží.
Cena stanovená na základě výběrového řízení a smluvní cena
Výběrové řízení- městský úřad vyhlásí VŘ na stavbu bazénu z nabídky si pak vybírá tu, která je z hlediska stanových kritérií nejlepší (zákon o veřejných zakázkách vybírat na základě nejnižší ceny
Smluvní cena- stanovení ceny, na kterém se kupující s prodávajícím dohodnou (prodej uměleckého díla v aukci, prodej nemovitosti apod.)
Metoda poskytuje velmi pružný způsob stanovení ceny a je zaměřena na maximalizaci zisku
Metoda je obecně prospěšná pro kupujícího, může vybírat z více nabídek a vyhodnocovat jejich ceny
Uveďte klíčové otázky související s legálností cenových politik a ukažte na dvou příkladech z praxe.
Zákaz cenové diskriminace- neměl by být nabízen stejný produkt rozdílným segmentům za rozdílné ceny
Kartelní dohody – konkurence se domluví na stejné vysoké ceně
V doporučené odborné literatuře se podrobněji seznamte s metodou stanovení ceny na základě vnímané hodnoty a jejími typy.
Metoda přímého hodnocení – respondenti sami určí cenu
Bodová metoda – jednotliví respondenti mají pro všechny výrobky k dispozici 100 bodů a rozdělují je mezi výrobky
Podrobnější bodová metoda – stejný princip jako u bodové, ale není hodnocen celkový výrobek, ale jeho jednotlivé parametry (hodnotím jeho jednotlivé vlastnosti a každé vlastnosti mohu přiřadit nějakou váhu)
Distribuce
Zkuste na konkrétním příkladu z praxe vysvětlit podstatu přímé distribuční cesty
Zkuste na konkrétním příkladu z praxe vysvětlit podstatu nepřímé distribuční cesty.
Na konkrétních příkladech z praxe vysvětlete možnou strukturu distribučních cest u spotřebního zboží a u výrobních prostředků.
Vydefinujte s pomocí odborné literatury nevýhody jednotlivých typů mezičlánků distribučního řetězce z Tab. 1.
Propagace
Vysvětlete model komunikačního procesu.
Zdroj (odesílatel) vysílá zakódovanou (symboly, kterým bude příjemce rozumět) informaci, která s sebou nese nějaké sdělení, prostřednictvím média. Příjemce zprávu dekóduje a na základě informace dochází k reakci a zpětné vazbě (v osobní komunikaci –gesto projev, při neosobní-např. nákup produktu) nebo nečinnost. Celý tento proces probíhá v prostředí, kde jsou nejrůznější šumy (ke zkreslení může dojít ve fázi kódování a dekódování)