Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otázky-elearning

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Cena za mimořádnou kvalitu

  • Je v případě nulové cenové elasticity poptávky situace pro prodejce příznivá? Může prodejce tuto skutečnost nějak ovlivnit? Uveďte na příkladu.

    • Dokonalé neelastická poptávka, svislá zvýšení ceny ponechává poptávané množství nezměněno

  • Identifikujte a vysvětlete externí a interní faktory ovlivňující cenovou politiku.

    • Vnitřní faktory:

      • Marketingové cíle – před sestavení ceny musí firma rozhodnou o své strategii pro vyráběný produkt (maximalizace současného zisku, maximalizace podílu na trhu, získat vedoucí podíl na trhu)

      • Strategie marketingového mixu – cenu je důležité koordinovat s produktovým designem, distribucí, komunikací, aby vznikl účinný marketingový program

      • Náklady – sestavují spodní hladinu ceny

      • Organizace –rozhodnutí managementu

    • Vnější faktory

      • Trh a poptávka- poptávka tvoří horní hranici

      • Vnímání ceny a hodnoty ze strany zákazníka –zákazník rozhoduje, zda je cena produktu správná

      • Cenová elasticita poptávky –je-li poptávka spíše elastická, bude prodávající uvažovat o snížení ceny (povede k vyšším příjmům)

      • Vliv ceny na zisk

      • Ekonomické podmínky –inflace, změna úrokové sazby, recese

      • Vláda

  • Porovnejte tři hlavní metody tvorby cen.

    • Nákladově orientovaná metoda tvorby ceny

    • Zjištění nákladů spojených s výrobou produktu a zkalkulování míry zisku

    • Výhody: Relativně jasná pravidla pro stanovení výše ceny, navíc pokryje mi celkové náklady na produkt a zaručuje, že firma bude dosahovat určitou míru zisku i každého vyráběného produktu

    • Umožňuje získat výhody ze struktury svých nákladů a budovat svou sílu

    • Nevýhody: neodrážejí reálnou situaci existující na trhu (průběh životního cyklu výrobku, sezonnost aj.), tedy skutečnost, jakou částku jsou ochotni kupující zaplatit

    • Pro management bude obtížné odhadnout množství výrobků, které by mělo být vyrobeno a prodáno

    • Metoda ceny podle konkurence

    • Zřejmě nejjednodušší metodou stanovení ceny

    • Vychází z předpokladu, že podnik stanovuje ceny vyšší, nižší většinou však stejné jako konkurence

    • Používá se, když chce firma zachovat status qua na trhu

    • Pro tuto metodu musí podnik vyhodnotit do jaké míry je její výrobek podobný tomu konkurenčnímu

    • Výhody: jednoduchost, zákazník vidí na trhu podobné ceny

    • Nevýhoda: nepřihlíží ke skutečným nákladům na výrobu

    • Metoda stanovení ceny podle hodnoty vnímané zákazníkem

    • Novější, vychází z marketingové koncepce

    • Při stanovení ceny se nevychází z výrobních nákladů, ale pouze z toho jakou hodnotu výrobek nebo služba má pro kupujícího

    • K vybudování určitého postavení výrobku v představě zákazníka používá firma marketingový mix –rozšiřující efekty výrobku, reklamy, místa prodeje

    • Zákazník nám sdělí, kolik by byl ochoten za náš produkt zaplatit, cíl maximalizace zisku

    • Metoda stanovení ceny orientovaná na poptávku

  • Témata, do kterých materiál patří