Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otázky-elearning

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Který druh marketingového výzkumu je více legitimní a obhajitelný? Zdůvodněte svou odpověď.

  • Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých metod dotazování? Kotler str. 149 kap. 4

    • Osobní interview- nejvšestranější metoda, nejnákladnější

    • Písemné

    • Telefonické- rychlé získání informací

    • Elektronické online- laciný, ryhlý, všestranný, upřímnější lidi, technologické prpbl, zkreslené a maleé vzorky

  • Jaké moderní technologie lze použít při sběru dat za účelem dotazníkového šetření?

Plánování

  • Setkali jste se někdy se zpracovaným marketingovým plánem v praxi? Vzpomeňte si na jeho provedení a porovnejte s teorií marketingového plánování.

  • Podrobně si prostudujte zpracovanou PEST analýzu vybrané studentské asociace pro zahraniční mobility.

    • Politicko-legislativní vlivy- politická stabilita ČR, evropská unie, nové zákony, normy, imigrační politika

    • Ekonomická faktory- zaměstnanost, kvalita života, daňový systém, kurzové zisky/ztráty, přijetí eura

    • Sociálně-kulturní faktory –spolupráce s neziskovým sektorem, vzdělávací instituce, nové sociální trendy, cestování, demografické faktory, náboženství

    • Technické vlivy- využívání nových technologií, počítačová gramotnost, výzkum a vývoj, dobrá vnitrostátní doprava

  • V odborné literatuře si doplňte požadavky na definici marketingových cílů.

    • musí být specific (konkrétní), measurable (měřitelný), achievable (dosažitelný), realistic (reálistický), time-bound (ohraničený v čase)

  • Proč je marketingový plán významným dokumentem pro podnik téměř bez rozdílu oboru podnikání a velikosti podniku?

  • Zpracujte jednoduchou SWOT analýzu Západočeské univerzity v Plzni na základě veřejně dostupných informací a Vašich zkušeností.

  • Vlastními slovy vysvětlete náležitosti marketingového plánu?

    • Mohou se lišit podle typu firmy, oblasti ve které firma podniká atd

    • Je to písemný dokument, který slouží jako návod pro jednotlivé činnosti marketingovému manažerovi

    • Charakteristika firmy (vize), situační analýza, mise, cíle, marketingové strategie, akční programy, rozpočet, časový harmonogram, kontrola a hodnocení

Produkt

  • Zkuste aplikovat model 4C na konkrétním Vám známém produktu.

    • Customer value – zákazník potřebuje novou pračku

    • Cost- chce pračku s nízkými náklady, ale s dobrou kvalitou, záruka

    • Comunication – požaduje nějaké servisní služby, komunikaci v případě poruchy,

    • Convience (komfort) – dá přednost firmě, která mu pračku vynese až do bytu, zapojí, ukáže, jak funguje

  • Aplikujte tyto tři úrovně na koupi povinné odborné literatury pro studium marketingu.

    • Jádro- učebnice

    • Střední vrstva- učebnice od Světlíka, menší, hezčí obal

    • Vnější vrstva (rozšířený produkt)-1+1 zdarma

  • Na příkladu výroby zubních past vysvětlete pojmy – šířka, hloubka, délka a konzistence výrobkové řady.

    • Šířka – počet výrobní skupin (jednotlivých značek, odol, elmex, signal, colgate)

Témata, do kterých materiál patří