otázky-elearning
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Který druh marketingového výzkumu je více legitimní a obhajitelný? Zdůvodněte svou odpověď.
Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých metod dotazování? Kotler str. 149 kap. 4
Osobní interview- nejvšestranější metoda, nejnákladnější
Písemné
Telefonické- rychlé získání informací
Elektronické online- laciný, ryhlý, všestranný, upřímnější lidi, technologické prpbl, zkreslené a maleé vzorky
Jaké moderní technologie lze použít při sběru dat za účelem dotazníkového šetření?
Plánování
-
Setkali jste se někdy se zpracovaným marketingovým plánem v praxi? Vzpomeňte si na jeho provedení a porovnejte s teorií marketingového plánování.
-
Podrobně si prostudujte zpracovanou PEST analýzu vybrané studentské asociace pro zahraniční mobility.
Politicko-legislativní vlivy- politická stabilita ČR, evropská unie, nové zákony, normy, imigrační politika
Ekonomická faktory- zaměstnanost, kvalita života, daňový systém, kurzové zisky/ztráty, přijetí eura
Sociálně-kulturní faktory –spolupráce s neziskovým sektorem, vzdělávací instituce, nové sociální trendy, cestování, demografické faktory, náboženství
Technické vlivy- využívání nových technologií, počítačová gramotnost, výzkum a vývoj, dobrá vnitrostátní doprava
-
V odborné literatuře si doplňte požadavky na definici marketingových cílů.
musí být specific (konkrétní), measurable (měřitelný), achievable (dosažitelný), realistic (reálistický), time-bound (ohraničený v čase)
-
Proč je marketingový plán významným dokumentem pro podnik téměř bez rozdílu oboru podnikání a velikosti podniku?
-
Zpracujte jednoduchou SWOT analýzu Západočeské univerzity v Plzni na základě veřejně dostupných informací a Vašich zkušeností.
-
Vlastními slovy vysvětlete náležitosti marketingového plánu?
Mohou se lišit podle typu firmy, oblasti ve které firma podniká atd
Je to písemný dokument, který slouží jako návod pro jednotlivé činnosti marketingovému manažerovi
Charakteristika firmy (vize), situační analýza, mise, cíle, marketingové strategie, akční programy, rozpočet, časový harmonogram, kontrola a hodnocení
Produkt
Zkuste aplikovat model 4C na konkrétním Vám známém produktu.
Customer value – zákazník potřebuje novou pračku
Cost- chce pračku s nízkými náklady, ale s dobrou kvalitou, záruka
Comunication – požaduje nějaké servisní služby, komunikaci v případě poruchy,
Convience (komfort) – dá přednost firmě, která mu pračku vynese až do bytu, zapojí, ukáže, jak funguje
Aplikujte tyto tři úrovně na koupi povinné odborné literatury pro studium marketingu.
Jádro- učebnice
Střední vrstva- učebnice od Světlíka, menší, hezčí obal
Vnější vrstva (rozšířený produkt)-1+1 zdarma
Na příkladu výroby zubních past vysvětlete pojmy – šířka, hloubka, délka a konzistence výrobkové řady.
Šířka – počet výrobní skupin (jednotlivých značek, odol, elmex, signal, colgate)