Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otázky-elearning

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (37.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Hloubka – počet různých variant v řadě (dětská, bělící, pro zdravé dásně)

  • Délka- celkový počet produktů, které sortiment dané organizace obsahuje

  • Co všechno může sloužit jako zdroj nových nápadů na nové produkty?

    • Výzkum na trhu (zeptám se zákazníků, co chtějí), konkurence, vývojové oddělení pro nové produkty, nápady dětí, přátel, historiee

    • Pro každou fázi životního cyklu produktu zkuste najít konkrétní současný příklad produktu z praxe.

      • Zavádění- nový model audi R7 sportback, růst-iphone 6/6S, zralost-vozy škoda octavia, úpadek-staré tlačítkové telefony nokia

    • Mezi které druhy spotřebního zboží byste zařadili: parfum Hugo Boss- zvláštní zboží, tvarohové šátečky- zboží každodenní spotřeby, netrvanlivé, automobil Škoda Superb-zboží zvláštní (speciální-pro někoho může být hodně drahé), trvanlivé.

    • Měla by firma automaticky upustit od výroby a nabízení produktu, který se nachází ve fázi úpadku životního cyklu?

      • Ne pokud vidí šanci nějakých tržeb, stojí za to trochu zainvestovat a pozměnit příklad jeho obal, vzhled, reklamu

    • V jakém případě může firma vědomě zařadit do své výroby produkt, u kterého se nepočítá s tím, že jeho výroba jí přinese zisk?

    • Na příkladu kadeřnictví vysvětlete tzv. rozšířený produkt

      • Například káva zdarma při čekání s barvou na hlavě, dobře si popovídáte, vzorky šamponů zdarma

    Cena

    • S pomocí základních znalostí podnikové ekonomiky a doporučené odborné literatury vysvětlete bod zvratu a nákladové funkce.

      • Bod (objem produkce), při kterém se pokryjí celkové náklady na produkty, zisk je nulový, od tohoto bodu (objemu výroby), pak firma vytváří zisk

      • Nákladová funkce firmy ukazuje, jak se zvyšují náklady v závislosti na růstu produkce N= FN + vn*Q

    • Pružná poptávka, nepružná poptávka

      • Změna požadovaného množství/ změna ceny

      • Neelastická poptávka znamená, že procentní změna ceny vyvolá menší procentní změnu poptávaného množství statku (než 10 %) zvýšení ceny o 22% vede k 11% sníženípopt. množsví

      • Elastická znamená, že procentní změna ceny vyvolá větší procentní změnu objemu poptávaného statku, zvýšení ceny o 22% vede ke snížení poptávaného množství o 40%

      • Dokonale elastická je horizontální, při ceně např. 100Kč spotřebitelé koupí jakékoli množství při ceně vyšší nekoupí nic a při ceně menší nekonečně mnoho

    • Vysvětlete princip tohoto magického trojúhelníku na příkladu cenové politiky firmy z praxe.

    • S pomocí odborné literatury a na základě Vašich vlastních znalostí a zkušeností pocite jednotlivé cíle včetně konkrétních příkladů z praxe.

      • Přežití

      • Maximalizace současného zisku

      • Maximalizace současných příjmů

      • Maximalizace obratu

      • Strategie „sbírání“ – stanovení vysokých cen u novinek, inovací v oblasti technologie na trhu, cena se postupem času snižuje, má smysl pokud je vysoká poptávka, vysoká zaváděcí cena nepřiláká na trh konkurenci, vysoká cena sděluje image lepší kvality (sony)

    Témata, do kterých materiál patří