Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Tj. způsob jeho vnímání zákazníky v porovnání s výrobky konkurenčními neboli kam si zákazník ve své
představě příslušný výrobek zařadí
Jak je vytvářeno umístění? Podle vlastností, podle užitku, podle ceny a kvality Po zvoleném umístění je modifikován marketingový mix, kterým je podporována určitá strategie umístění
Chceme, aby se výrobek vštípil do hlav zákazníků, např. když se řekne coca-cola, všichni si vybaví logo i
vzhled lahve,…
LOHAS = perspektiva?
Lifestyle of Health and Sustainability, „zelený konzum“
Lidé co se chovají ekologicky, nakupují bio-potraviny, recyklují, jsou středních a vyšších příjmů, mají rádi
technologie a rozvoj technologií
Spotřebitelé, kteří inklinují k zdravému životnímu stylu (6 % ČR, NDR 10 %), dbají na životní prostředí, sociální
spravedlnost, etika, je to trend, určitá oblast životního stylu, šíří se globálně do vyspělých států, lukrativní a
atraktivní segment pro celou řadu firem, v ČR např. pravidelně kupují biopotraviny
Jedná se zejména o ženy s vysokoškolským vzděláním
Generace 55+
„v 17 letech má člověk sny a v 50 letech si je uskuteční.“
Jedná se o lidi blížících se do důchodu, zvětšující se segment a svým způsobem bohatý segment,
Zejména v ČR je špatná komunikace k tomuto segmentu, je tu potenciál, který firmy nevyužívají
v ČR 33 % lidí patří do generace 55+, podílí se na maloobchodních obchodech 28 %, problém v tomto
segmentu je internetová gramotnost, tím se omezují komunikační kanály, pomocí kterých můžeme zacílit.
Musíme se s nimi bavit o zdraví, jistotě, rodině, zahrádkářství, vaření, na tohle 55 + slyší
Marketingová komunikaci ke generaci 55+? Firmy mají problém sehnat informace a data pro správné cílení reklamy, na českém trhu pro ně chybí