Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

oslovit 

o  Pomůcka MOBO – M – měřitelné, O – ovladatelné, B – bohaté (=koupěschopnost), O - ovlivnitelné 

  Přínosy segmentace 

o  Uspokojení potřeb zákazníka    

○    Získávání konkurenční výhody 

o  Efektivnější stimulace a distribuce 

○    Přizpůsobení výrobku zákazníkovi 

4C (=co vidí v marketingovém mixu zákazník) – produkt – co sem získala, jaký mám užitek, cena – kolik 
sem za to dala, distribuce – pohodlí jako cestování, dovážka do domu, komunikace/propagace – jak mi 
vyhovují kanály, kterými se mnou výrobce komunikuje 

3 fáze segmentace 

  Fáze průzkumu – na počátku by měli být realizované pohovory s několika málo vybranými spotřebiteli, na 

základě těchto informací by měl být sestaven dotazník, který je rozeslán vybrané skupině respondentů, se 
zohledněním statistických pravidel a ten dotazníky by měl sbírat o intenzitě používání výrobků, 
demografických, ekonomických, psychologických charakteristikách spotřebitele 

  Fáze analytická - používá se mnoho statistických metod, zejména faktorové analýzy, umožňuje snížit počet 

proměnných na malý počet navzájem nezávislých faktorů, shluková analýza – umožňuje vytvořit určitý počet 
maximálně odlišných segmentů 

  Profilování – dochází k utvoření jednotlivých segmentů na základě analytické části, používá se diskriminační 

analýza (posuzuje se zde psychologické, demografické chování, které jsou typické pro členy vybraného 
segmentu), segmenty jsou označovány dominantní vlastností 

Typy segmentace 

  Homogenní preference – zákazníci mají stejné preference, neobsahuje žádné přirozené segmenty, nedochází 

k velkým výkyvům značek a preferencí. 

Témata, do kterých materiál patří