Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
oslovit
o Pomůcka MOBO – M – měřitelné, O – ovladatelné, B – bohaté (=koupěschopnost), O - ovlivnitelné
Přínosy segmentace
o Uspokojení potřeb zákazníka
○ Získávání konkurenční výhody
o Efektivnější stimulace a distribuce
○ Přizpůsobení výrobku zákazníkovi
4C (=co vidí v marketingovém mixu zákazník) – produkt – co sem získala, jaký mám užitek, cena – kolik
sem za to dala, distribuce – pohodlí jako cestování, dovážka do domu, komunikace/propagace – jak mi
vyhovují kanály, kterými se mnou výrobce komunikuje
3 fáze segmentace
Fáze průzkumu – na počátku by měli být realizované pohovory s několika málo vybranými spotřebiteli, na
základě těchto informací by měl být sestaven dotazník, který je rozeslán vybrané skupině respondentů, se
zohledněním statistických pravidel a ten dotazníky by měl sbírat o intenzitě používání výrobků,
demografických, ekonomických, psychologických charakteristikách spotřebitele
Fáze analytická - používá se mnoho statistických metod, zejména faktorové analýzy, umožňuje snížit počet
proměnných na malý počet navzájem nezávislých faktorů, shluková analýza – umožňuje vytvořit určitý počet
maximálně odlišných segmentů
Profilování – dochází k utvoření jednotlivých segmentů na základě analytické části, používá se diskriminační
analýza (posuzuje se zde psychologické, demografické chování, které jsou typické pro členy vybraného
segmentu), segmenty jsou označovány dominantní vlastností
Typy segmentace
Homogenní preference – zákazníci mají stejné preference, neobsahuje žádné přirozené segmenty, nedochází
k velkým výkyvům značek a preferencí.