Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

speciální marketingový mix 

o  Diferencovaný marketing – firma vybere všechny významné segmenty a pro každý z nich vytváří 

speciální marketingový mix, je to velice nákladné, rozkládá se riziko neúspěchu, není uplatnitelný pro 
každou firmu a každý obor podnikání 

Cílený marketing obsahuje 3 etapy: 

  Segmentace trhu – zjistit, jak vypadá uvažovaný trh, jasné vymezení skupin zákazníků pomocí segmentačních 

kritérií 

  Tržní zacílení (targeting) – odpověď na otázku, na který trh se zaměříme, působím marketingovým mixem na 

vybraný segment (y) 

  Tržní umístění (positioning) – hledáme, jakou pozici by měla nabídka ve vnímání zákazníků zaujmout 

a volíme prostředky pro získávání zákazníků, = boj o mysl zákazníka 

Segmentace trhu  

Segmentace spočívá v nalezení skupin zákazníků dle stanovených segmentačních kritérií (liší se jak na B2C tak 

na B2B trzích). 
 

Segment je skupina zákazníků, kteří mají své specifické požadavky na určitou skupinu výrobků. (segment 

musí splňovat určitá kritéria, viz. požadavky na segmenty) 
 

Segmentace respektuje objektivní diference. Segmentace není statická ani univerzální. 

  Požadavky na segmenty: 

o  Vnitřně homogenní – velká podobnost co se týče potřeb a přání 
o  Mezi sebou co nejvíce heterogenní  
o  Dostatečně velké – dostatek kupujících s dostatečnou poptávkou 
o  Dostupné (musím mít možnost je obhospodařovat), oslovitelné a stabilní – nesmí podléhat velkým 

změnám 

o  Identifikovatelné a měřitelné – musíme poznat, kdo do segmentu patří, kolik je tam zákazníků 
o  Akceschopné a objektivní, přístupnost segmentu – musíme být schopni komunikačními nástroji 

Témata, do kterých materiál patří