Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
speciální marketingový mix
o Diferencovaný marketing – firma vybere všechny významné segmenty a pro každý z nich vytváří
speciální marketingový mix, je to velice nákladné, rozkládá se riziko neúspěchu, není uplatnitelný pro
každou firmu a každý obor podnikání
Cílený marketing obsahuje 3 etapy:
Segmentace trhu – zjistit, jak vypadá uvažovaný trh, jasné vymezení skupin zákazníků pomocí segmentačních
kritérií
Tržní zacílení (targeting) – odpověď na otázku, na který trh se zaměříme, působím marketingovým mixem na
vybraný segment (y)
Tržní umístění (positioning) – hledáme, jakou pozici by měla nabídka ve vnímání zákazníků zaujmout
a volíme prostředky pro získávání zákazníků, = boj o mysl zákazníka
Segmentace trhu
Segmentace spočívá v nalezení skupin zákazníků dle stanovených segmentačních kritérií (liší se jak na B2C tak
na B2B trzích).
Segment je skupina zákazníků, kteří mají své specifické požadavky na určitou skupinu výrobků. (segment
musí splňovat určitá kritéria, viz. požadavky na segmenty)
Segmentace respektuje objektivní diference. Segmentace není statická ani univerzální.
Požadavky na segmenty:
o Vnitřně homogenní – velká podobnost co se týče potřeb a přání
o Mezi sebou co nejvíce heterogenní
o Dostatečně velké – dostatek kupujících s dostatečnou poptávkou
o Dostupné (musím mít možnost je obhospodařovat), oslovitelné a stabilní – nesmí podléhat velkým
změnám
o Identifikovatelné a měřitelné – musíme poznat, kdo do segmentu patří, kolik je tam zákazníků
o Akceschopné a objektivní, přístupnost segmentu – musíme být schopni komunikačními nástroji