Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Difúzní preference – preference jsou rozptýleny, spotřebitelé se značně liší a tak se liší i ty výrobky a značky, 

aby odpovídali těm jednotlivým rozdílům 

  Shluková preference – existuje několik preferenčních (shluků) skupin – přirozené tržní segmenty 

Musím vybírat vhodná segmentační kritéria, např. myslivost – zájmy mají homogení, ale může jim být 20 i 80, může 
to být doktor i dělník 

1. Vymezení daného trhu ↓ 
2. Postižení významných kritérií↓ 
3. Odkrytí segmentů↓ 
4. rozvoj profilu segmentů 

2. Postižení významných kritérií – tzv. segmentační kritéria 

  Nejčastější hlediska segmentace na B2C trzích: 

o  Geografická (důležité z hlediska distribuce, výrobek může být dodáván v určité lokalitě), některé 

společnosti používají geomapy pro vizualizaci (např. O2) 

o  demografická (rozlišení věků, pohlaví, vzdělání, náboženství), 
o  psychografická (životní styl), 
o  chování (frekvence používání produktu), 
o  nákupní zvyky, prospěch (užitek, který zákazníci hledají), 
o  příležitost (plesová sezóna  rostou prodeje šatů). 

  Segmentační kritéria na B2B trzích (průmyslové trhy, trhy organizovaných kupců)

o  Očekávaná hodnota, příležitost, míra užití, věrnost, rychlost dodávky, odvětví, velikost, geografie, 

nákupní politika, používané technologie,… 

3. Odkrytí segmentů – tzv. tržní zacílení 

  Základní charakteristiky nutné pro tržní zacílení: velikost a síla segmentu, image, konkurence  Na základě výše uvedených charakteristik se podnik rozhoduje, zda zvolí tržně nediferencovaný (hromadný) 

marketing nebo cílený (diferencovaný) marketing 

4. Rozvoj profilu segmentů – tzv. tržní umístění (positioning) – boj o mysl zákazníka Vytvářet image výrobku, vytvoření značky výrobku 

Témata, do kterých materiál patří