Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Aktuální trendy
o E-commerce, m-commerce (mobilní obchodování), e-bussines (elektronické podnikání)
o Segmentace zákazníků
o Zákaznické databáze
o Hodnoty, které oceňuje zákazník
o Podíl u zákazníka (tzv. share of wallet – podíl na peněžence zákazníka)
o Důležitá je věrnost a spokojenost zákazníků = loajální zákazníci
Co je tedy marketing?
Marketing pomáhá tomu, aby byl požadovaný produkt nabídnut správným skupinám zákazníků, a to v pravý
čas a na pravém místě, za správné ceny as přispěním přiměřené propagace. Specifické oblasti užití
marketingu:
o Marketing zboží
o Marketing služby
o Společenský marketing
o Marketing politické strany
o Marketing místa
o Demarketing – odrazení vlastních zákazníků (drogově závislí)
o Marketing osoby - celebrity
o Marketing neziskových organizací
o Marketing škol, bankovních institucí, pojišťoven
Společensky zodpovědný marketing (coprorate social responsibility)
Některé podniky vnímají společenskou odpovědnost jako možnost odlišit se od konkurence
Corporate social responsibility
o Zákonné chování
o Etické chování
o Společensky zodpovědné chování firem
Sdílený marketing – věnuje příspěvky firmy na předem určenou událost, přičemž počítá se zapojením
zákazníků
Sociální marketing – provádí nezisková organizace nebo státní instituce
Fair Trade – je obchodní partnerství, jehož cílem je přímá a účinná podpora znevýhodněných výrobců
z rozvojových zemí (podpora farmářů v zaostalých oblastech světa, propagace ekologických produktů)
Green/ekologický marketing – zahrnuje komplex aktivit, které vedou k menšímu zatěžování životního