Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Aktuální trendy 

o  E-commerce, m-commerce (mobilní obchodování), e-bussines (elektronické podnikání) 
o  Segmentace zákazníků 
o  Zákaznické databáze 
o  Hodnoty, které oceňuje zákazník 
o  Podíl u zákazníka (tzv. share of wallet – podíl na peněžence zákazníka) 
o  Důležitá je věrnost a spokojenost zákazníků = loajální zákazníci 

Co je tedy marketing? 

  Marketing pomáhá tomu, aby byl požadovaný produkt nabídnut správným skupinám zákazníků, a to v pravý 

čas a na pravém místě, za správné ceny as přispěním přiměřené propagace. Specifické oblasti užití 
marketingu: 

o  Marketing zboží 
o  Marketing služby 
o  Společenský marketing 
o  Marketing politické strany 
o  Marketing místa 
o  Demarketing – odrazení vlastních zákazníků (drogově závislí) 
o  Marketing osoby - celebrity 
o  Marketing neziskových organizací 
o  Marketing škol, bankovních institucí, pojišťoven 

Společensky zodpovědný marketing (coprorate social responsibility) 

  Některé podniky vnímají společenskou odpovědnost jako možnost odlišit se od konkurence 
  Corporate social responsibility 

o  Zákonné chování 
o  Etické chování 
o  Společensky zodpovědné chování firem 

  Sdílený marketing – věnuje příspěvky firmy na předem určenou událost, přičemž počítá se zapojením 

zákazníků 

  Sociální marketing – provádí nezisková organizace nebo státní instituce 
  Fair Trade – je obchodní partnerství, jehož cílem je přímá a účinná podpora znevýhodněných výrobců 

z rozvojových zemí (podpora farmářů v zaostalých oblastech světa, propagace ekologických produktů) 

  Green/ekologický marketing – zahrnuje komplex aktivit, které vedou k menšímu zatěžování životního 

Témata, do kterých materiál patří