Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Obsah marketingu
Analýza vlivů prostředí a faktory podniku
Analyzuje prostředí – mikroprostředí, makroprostředí, mezoprostředí
marketingový výzkum
Zkoumání chování zákazníků
Segmentace
Marketingový mix:
o Politika produktová
o Politika cenová
o Politika distribuční
o Politika komunikační
o Lidé
o Doplňující nástroje typické pro různá odvětví a specializace
Marketingový mix = 4P (produkt, cena, distribuce, propagace)
Positioning tj. vytvoření určité pozice, umístění výrobku na trhu a v myslích spotřebitelů
Základní pojmy marketingu
Potřeba – vyjadřuje objektivní stav nedostatku.
o Fyziologická, sociální, individuální
o Maslowova hierarchie potřeb
Přání (požadavek) – je vyjádřením subjektivního stavu
Poptávka – představuje realizaci uspokojení potřeb prostřednictvím směny na trhu
o Filtruje přání ochotou a schopností koupě
Trh je místem, na kterém se setkávají kupující a prodávající
o Potenciální trh – shromažďuje zákazníky, kteří si mohou koupit náš produkt, u kterých jsme vyvolali
zájem
o Aktuální trh – náš produkt už nakupují
o Cílový trh – shromažďuje zákazníky, na které směřujeme naše marketingové aktivity, které bychom
rádi produktem oslovili
Nové přístupy k marketingu
Základní prvky tradičního marketingu:
o Standardizace produktů a služeb
o Zákazník jako proměnlivý prvek
o Výzkum zaměřen na zhodnocení konkrétních projektů
o Kritérium úspěchu – počet zákazníků
Základní prvky nového přístupu k marketingu
o „individuální“ zákazník
o Dialog a zpětná vazba
o Kritérium úspěchu – loajální zákazníci