Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Holistická koncepce –komplexní, uplatňuje více koncepcí, chápe zájem celé společnosti (podle Kotlera
marketing = holistická koncepce)
o komplexní přístup zahrnující 4 základní složky:
Vztahový marketing – budování vztahů s důležitými subjekty
Integrovaný marketing- jednotlivý aktivity musí být navzájem integrovány
Interní marketing – marketingové zásady musí uznávat všichni ve firmě.
Společensky zodpovědný marketing – chápe zájem celé společnosti
Gerilový marketing = guerila
vyznačuje se dvěma základními znaky: kreativní přístup a rychlé měřitelné výsledky
Cíl=šokovat zákazníka, cokoli nás zaskočí, překvapí, má mít vliv na emoce, používá propagaci, šok může být
pozitivní nebo negativní, používají menší nebo střední firmy
Pokud jej chce firma využívat musí:
o Znát dobře své zákazníky
o Pro prodej být rozhodující jiný faktor než cena
o Nabídka být odlišitelná od konkurence
o Odmítat unfair triky
o Mít jasný plán marketingových komunikací
Důvody – nízká cena, vysoká viditelnost sdělení, pozitivní přijetí u konkrétní cílové skupiny, zábavná a
originální cesta realizace
Rizika – právní postihy, nutnost očistit image firmy, nečekané výdaje
GM zahrnuje:
o Virální marketing
Hoax je řetězová zpráva, která volně koluje internetem a obtěžuje uživatele
Špatně provedený virální marketing může mít stejný obtěžující efekt jako hoax
Virální marketing spoléhá na dobrovolné přeposlání e-mailu se zprávou, která v sobě nese
nějakým způsobem ukotvenou komerční informaci, dalším lidem.