Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

a který obhospodařuje svými marketingovými nástroji 

  Proniknutý trh – soubor spotřebitelů, kteří už užívají produkt společnosti 

2 způsoby jak zacílit na zákazníky: 

Brokovnicový přístup – tržně nediferencovaný, firma nerozlišuje mezi zákazníky (broky se rozprsknou a 

zasáhnou větší prostor) 

Kulovnicový přístup – musíme zaměřit na cílový segment, abychom dosáhli tíženého efektu (kulovnice = 1 až 

2 místa budou zasaženy) 

Tržní podíl, potenciál a kapacita = kvantifikátory 

  Tržní podíl je podíl realizovaného prodeje firmy k tržní kapacitě, uvádí se v % (škoda auto octavie, objem 

prodejů octavie vůči všem prodejů automobilů střední třídy je tržní podíl (v ČR představuje objem 70 % = 
silné oligopolní postavení, všichni ostatní maximálně po 10 %) 

  Tržní potenciál je nejvyšší možná koupěschopnost všech zákazníků, entita, která obsahuje i potenciální 

zákazníky, kteří se nestanou zákazníky naší firmy (nejširší) 

  Tržní kapacita je souhrn prodaných výrobků (nebo služeb) na daném trhu všemi prodejci za určitou dobu, 

součet maloobchodních nebo velkoobchodních obratů (metoda málo přesná) nebo objem prodeje (těžko 
zjistitelné, konkurence neposkytuje informace o objemu prodeje), kapacita je odhadována s jistým rizikem 
chybovosti (část tržního potenciálu a zahrnuje všechny prodeje všech prodejců za určitou dobu) 

  Nasycenost trhu: 

o  Je to poměr tržní kapacity k tržnímu potenciálu, cílem 

firmy je maximalizovat tržní podíl k celkové tržní 
kapacitě (vyjadřuje jaké je tady ještě procento pro 
rozvoj trhu – snaha je rozšiřovat svoji kapacitu tak, 
aby vyrostla na úroveň tržní kapacity) 

o  Vyjadřuje možné rezervy dalšího rozšíření prodeje 

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály