Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

produkty.

Psychologie chování zákazníků na B2B a B2C trzích 
Role při nákupním rozhodování – trh B2C (maximální výčet rolí, které se mohou objevit, nemusí být vžd
všechny) 

  Iniciátor – např. dítě ovlivněno reklamou na hračky v televizi 
  Kupující – např. rodiče, kteří koupí hračku svému dítěti 
  Rozhodující – např. rodiče, kteří rozhodnou o nákupu té hračky 
  Ovlivňovatel – např. prarodiče, kteří vysvětlí rodičům, že dítě tu hračku opravdu potřebuje 
  Uživatel – např. dítě, popřípadě starší sourozenec, který si s tou hračkou hraje také 

Proces rozhodování – trh B2C 

  Udržet si stávající zákazníky je méně náročné než získat nové! Je až 5 x jednodušší udržet stávajícího 

zákazníka, než získat a obhospodařovat nového zákazníka, se stávajícím zákazníkem se snažím o vybudování 
loajality a věrnosti (jakožto k výrobci, značce), snažím se maximalizovat jeho spokojenost, a tím budovat 
dlouhodobý vztah. Klíč konkurenceschopnosti je zákazníka získat (jestli přijde po druhé i po třetí). Zákazník o 
své spokojenosti řekne 3 lidem o své nespokojenosti 10-11 lidem. 

  Budování vztahu k zákazníkům musí být politikou celé firmy, každého zaměstnance! 
  Formou komunikace je i chování a vystupování zaměstnanců! 
  Zákazníci jsou stále náročnější (kritičtější, očekáváme individuální přístup, očekáváme pohodlí) a jsou méně 

ochotní odpouštět chyby 

Poznání problému: 

  Přání – incentivy, stimuly, vnější podněty (reklama, doporučení přátel), 
  Potřeba – podle Maslowovi hierarchie potřeb, je vyvolána nedostatkem něčeho, 
  když se sloučí přání a potřeba vzniká motivace k nákupu. 

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály