Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
produkty.
Psychologie chování zákazníků na B2B a B2C trzích
Role při nákupním rozhodování – trh B2C (maximální výčet rolí, které se mohou objevit, nemusí být vždy všechny)
Iniciátor – např. dítě ovlivněno reklamou na hračky v televizi
Kupující – např. rodiče, kteří koupí hračku svému dítěti
Rozhodující – např. rodiče, kteří rozhodnou o nákupu té hračky
Ovlivňovatel – např. prarodiče, kteří vysvětlí rodičům, že dítě tu hračku opravdu potřebuje
Uživatel – např. dítě, popřípadě starší sourozenec, který si s tou hračkou hraje také
Proces rozhodování – trh B2C
Udržet si stávající zákazníky je méně náročné než získat nové! Je až 5 x jednodušší udržet stávajícího
zákazníka, než získat a obhospodařovat nového zákazníka, se stávajícím zákazníkem se snažím o vybudování
loajality a věrnosti (jakožto k výrobci, značce), snažím se maximalizovat jeho spokojenost, a tím budovat
dlouhodobý vztah. Klíč konkurenceschopnosti je zákazníka získat (jestli přijde po druhé i po třetí). Zákazník o
své spokojenosti řekne 3 lidem o své nespokojenosti 10-11 lidem.
Budování vztahu k zákazníkům musí být politikou celé firmy, každého zaměstnance!
Formou komunikace je i chování a vystupování zaměstnanců!
Zákazníci jsou stále náročnější (kritičtější, očekáváme individuální přístup, očekáváme pohodlí) a jsou méně
ochotní odpouštět chyby
Poznání problému:
Přání – incentivy, stimuly, vnější podněty (reklama, doporučení přátel),
Potřeba – podle Maslowovi hierarchie potřeb, je vyvolána nedostatkem něčeho,
když se sloučí přání a potřeba vzniká motivace k nákupu.