Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
realizace – implementace marketingového plánu, realizace kroků,
postupů a strategií, vymezených ve fázi plánování. Snažíme se o
dosažení kvantifikovatelných cílů.
Kontrola – po uplynutí časového horizontu, zjistíme, zda jsme splnili
kvantifikovatelné cíle (zda jsme rozšířili portfolio svých zákazníků o 100,
zda jsme zvýšili obrat o 2%), ze závěrů přistoupíme ke korekcím (zpětné
vazbě), které mohou zpětně ovlivnit jakoukoli přecházející částí
(plánování, realizace)
Obsah marketingového plánování
při korekcích může dojít i ke změně poslání
podniku = kompletní reingeneering, kompletní
přenastavení struktur a procesů uvnitř podniku.
Změníme např. předmět podnikání a cílovou
skupinu. Dlouhodobý proces.
Každý plán musí být nutně podložen rozpočtem.
Musíme mít časový plán a osobu, která odpovídá
za konkrétní dílčí krok
Vize a mise/poslání firmy
Vize říká, čeho chce firma v budoucnosti dosáhnout
o Popisuje budoucnost, popisuje dlouhodobé změny ve firmě, zdroj inspirace, poskytuje kritéria pro
následnou tvorbu strategických směrů a cílů, heslo pro zaměstnance ve firmě
o Naší vizí je stát se respektovanou a moderní jazykovou agenturou, silnou a známou společností,
která bude přinášet nejkvalitnější jazykové služby na trhu
Mise/poslání říká, co a proč firma dělá a jaký to má smysl, zaměřuje se na zákazníka
o Proč firma existuje, co firma dělá, jak bude firma dosahovat účelu své existence, pro koho to dělá.
o Poslání – je dlouhodobý pohled na to, co chce a kam míří, je orientovaná na zákazníky, nikoliv na
produkty, které nabízíme, vyjadřuje potřeby trhu, ale ne přednosti nabídky, poslání by mělo být
originální, snadno zapamatovatelné.