Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
4C jak to vidí zákazník. Produkt je ten užitek, který mám ze spotřeby produktu. Cena jsou pro zákazníka
náklady, které musí vynaložit, aby ho získal + cena cesty do obchodu + volno v práci (prostě jsou to všechny náklady,
které mi vznikají v souvislosti se získáním toho produktu). Distribuce je pro mě to pohodlí, jak se k tomu produktu co
nejjednodušeji dostanu. Propagace je, zda jsem informovaná a jakou mi to nabízí možnost komunikace, je mi jasné
kam se mohu obrátit, kde získat další informace a koho kontaktovat?
Product (produkt)
Customer Value (Hodnota z hlediska zákazníka, řešení potřeb zákazníka)
Price (cena)
Cost to the Customer (Náklady vznikající zákazníkovi)
Place (místo)
Convenience (Pohodlí, dostupnost řešení)
Promotion (propagace)
Comunication (Komunikace)
Charakteristika produktu
Produktem je jakýkoliv hmotný statek, služba nebo myšlenka, která se stává předmětem směny na trhu a je
určena k uspokojení lidské potřeby a přání.
Nekupuji produkty jenom proto, že pračka pere a žehlička žehlí. Kupuji ho proto, že je spojen s nějakou image.
Kupuji je i proto, že jsou spojeny s jinými doplňkovými službami, které mi vyhovují.
Výrobky podle toho, komu jsou určeny
o Zboží spotřební – končí u konečného zákazníka
Běžné
Impulzivní
Mimořádné
Zvláštní – přednákupní fáze bude rozsáhlejší, příprava před nákupem bude náročnější (auto)
Speciální – luxusní statky (dům, luxusní auto)
o Zboží kapitálové – na B2C trzích, které dále zpracovávají, než se dostanou k zákazníkovi, pro
podnikatelské či jiné aktivity organizací