Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
○ Audit marketingových funkcí
o Audit marketingové strategie
○ Audit marketingové produktivity (rentability)
o Audit marketingové organizace
○ Audit marketingových systémů
Analýza vývoje počtu zákazníků – pročíst doma
Marketingový mix – PRODUKT Produkt není jen hmotný výrobek, může to být služba, licence, osobnost, patenty,…
Prostor pro volbu
Základní strategické komponenty přicházející v úvahu
Výrobek
Funkční rysy, rozměr, objem, barva, kvalita, značka, design, obal, servis,
pověst výrobku a výrobce
Cena
Tvorba ceny, platební a úvěrové podmínky, slevy, srážky, platební lhůty
Distribuce
Distribuční cesty a mezičlánky, služby poskytované zákazníkům
komunikace
Reklama, podpora prodeje, public relations, přímý marketing, osobní prodej
Další „P“ navíc Základní pojetí 4P, dle Kotlera 5P (people), postupem času se rozšířila o další P
Bankovnictví – v bankovnictví dále rozlišujeme marketing:
o Participants (účastníci)
o Proces (postupy)
o Physical evidence (fyzická přítomnost)
Školství
o Personalities (osobnosti)
o Proces pedagogical approaches (pedagogické přístupy)
o Participation activating (participační aktivizace)
Cestovní ruch
o People (lidé)
o Pckaging (tvorba balíků a služeb)
o Programming (programová specifikace balíků služeb)
o Partnership (spolupráce)
„4P“ versus „4C“ – strašně důležitá věc!
4P jsou z pohledu firmy. Nějakým způsobem připravím produkt, se kterým jdu na trhu, budu řešit jeho
vlastnosti, vzhled, doplňkové služby. Použiji jednu z metod tvorby ceny, abych ocenila svůj produkt. Musím vyřešit
distribuci, jak ho dostanu z místa vzniku do místa spotřeby (u služeb to je jednoduché, místa jsou stejná). Propagace,
jakou budu mít strategii (exkluzivita, nízkých cen,…), na tomto základě musím nastavit komunikační plán tak, aby se
zákazník o mém produktu dozvěděl a abych ho přesvědčila, že náš produkt chce a připomínat mu ho, aby ho koupil
příště zas. Klíčem úspěšné firmy je zákaznická orientace 4C