Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

○     Audit marketingových funkcí 

o  Audit marketingové strategie   

○     Audit marketingové produktivity (rentability) 

o  Audit marketingové organizace 

○     Audit marketingových systémů 

Analýza vývoje počtu zákazníků – pročíst doma 

Marketingový mix – PRODUKT Produkt není jen hmotný výrobek, může to být služba, licence, osobnost, patenty,… 
Prostor pro volbu 

Základní strategické komponenty přicházející v úvahu 

Výrobek 

Funkční rysy, rozměr, objem, barva, kvalita, značka, design, obal, servis, 
pověst výrobku a výrobce 

Cena 

Tvorba ceny, platební a úvěrové podmínky, slevy, srážky, platební lhůty 

Distribuce 

Distribuční cesty a mezičlánky, služby poskytované zákazníkům 

komunikace 

Reklama, podpora prodeje, public relations, přímý marketing, osobní prodej 

Další „P“ navíc Základní pojetí 4P, dle Kotlera 5P (people), postupem času se rozšířila o další P 

  Bankovnictví – v bankovnictví dále rozlišujeme marketing: 

o  Participants (účastníci) 
o  Proces (postupy) 
o  Physical evidence (fyzická přítomnost) 

  Školství 

o  Personalities (osobnosti) 
o  Proces pedagogical approaches (pedagogické přístupy) 
o  Participation activating (participační aktivizace) 

  Cestovní ruch 

o  People (lidé) 
o  Pckaging (tvorba balíků a služeb) 
o  Programming (programová specifikace balíků služeb) 
o  Partnership (spolupráce) 

„4P“ versus „4C“ – strašně důležitá věc! 

4P jsou z pohledu firmy. Nějakým způsobem připravím produkt, se kterým jdu na trhu, budu řešit jeho 

vlastnosti, vzhled, doplňkové služby. Použiji jednu z metod tvorby ceny, abych ocenila svůj produkt. Musím vyřešit 
distribuci, jak ho dostanu z místa vzniku do místa spotřeby (u služeb to je jednoduché, místa jsou stejná). Propagace, 
jakou budu mít strategii (exkluzivita, nízkých cen,…), na tomto základě musím nastavit komunikační plán tak, aby se 
zákazník o mém produktu dozvěděl a abych ho přesvědčila, že náš produkt chce a připomínat mu ho, aby ho koupil 
příště zas. Klíčem úspěšné firmy je zákaznická orientace  4C 

Témata, do kterých materiál patří