Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Kritéria hodnocení produktu 

  Zisk a výše prodeje 
  Podíl na trhu a jeho vývoj 
  Stáří výrobku a jeho pozice na křivce životního cyklu 
  Funkce, kterou výrobek plní v rámci sortimentu: 

o  „leaders“ – nejvyšší zisky 
o  „tahouni“ – nejvyšší prodeje 
o  „lákadla“ – produkt za cenu, která je až neuvěřitelná (letáky obchodních řetězců) 
o  „taktické“ – komplementy, nabízím 1 produkt, ke kterému se hodí i druhý produkt, který nabízím 
o  „výrobky na startu“ – nové produkty 
o  „výrobky se ztrátou rychlosti“ – bídní psi 

  Náročnost na zdroje 
  Ekologické důsledky výroby či spotřeby 
  Teritoriální aspekty 

Značka (brand) výrobku 

  Značka odlišuje výrobek od konkurence – pomáhá jeho identifikaci a odlišení od konkurence 
  Značka může být ztvárněna jménem, symbolem, číslem, tvarem, vzájemnou kombinací, logem. 
  Ochranná známka – je součástí značky výrobku a je právně chráněna, abych si zajistila, že mi nikdo nebude 

napodobovat. 

  Značka generická – „no name“ když si produkt zakoupíte, ani nevíte, kdo a kde ho vyrábí, produkty jsou 

levné, nejsou spojeny s masovou propagací

  Maloobchodní (privátní) značka – značky řetězců, kteří si označují svoje produkty svoji značkou (Tesco, 

Tesco Value, Clever, K Klasa,…), dělají to proto, že produkt bude stejně kvalitní a levnější proto, že v něm 
nejsou náklady na reklamu

  Značka druhová – až moc úspěšné značky (botasky, rifle, jar), zdomácněly (koupím si boty a budu jim říkat 

botasky i když nejsou od firmy Botasky. Jakékoli džíny, které si obleču pro mě budou rifle, i když nejsou od 
společnosti Rifle)

Témata, do kterých materiál patří