Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Metoda tvorby ceny podle konkurence
o Nejjednodušší – vychází z toho, že firma stanovuje ceny nižší nebo vyšší než konkurence, případě stejně.
o Když chce firma zachovat status quo na trhu
o Nezohledňuje životní cyklus produktu, nezohledňuju výrobní náklady, faktory na trhu, které mohou
zásadně ovlivnit cenu, nezohledňuji značku, doplňkové služby
o Mohu poslat fiktivního zákazníka
Metoda stanovení ceny podle hodnoty vnímané zákazníky
o Vychází pouze z toho, jakou hodnotu výrobek nebo služba má pro kupujícího
o K vybudování určitého postavení výrobku v představě zákazníka
o Používá marketing prostředků marketingového mixu
o Hodně zákaznicky orientovaná, nezohledňuje významné faktory – výrobní náklady, konkurenci (zákazník
nám má sdělit, kolik je ochoten za výrobek zaplatit)
Metoda stanovení ceny orientovaná na poptávku
o Vychází z cenové elasticity poptávky
o Poptávka po zboží se dle zákona klesající poptávky mění v opačném směru než cena
Cena stanovená na základě výběrového řízení a smluvní cena.
o Cenu nestanovuje firma, ale stanovují jí dodavatelé. Z předložených nabídek v rámci výběrového
řízení si firma vybere tu nejlevnější
Odhad poptávky a nákladů
Odhad poptávky
o Cenová pružnost = změna požadovaného množství (v %) / změna ceny (v %)
o Pružná X nepružná poptávka
o Zjišťování poptávky v laboratorním prostředí, kde dochází k testování na vybrané skupině zákazníků,
jaký počet zákazníků si nakoupí při dané ceně dané množství produktů. Potom je testování přímo na
pečlivě vybraných prodejnách, zboží je systematicky rozmístěno, všechny ostatní nástroje
marketingového mixu zůstávají nezměněné, mění se jen cena (nedojde k nové reklamní kampani),
výsledky jsou zpracovávány pomocí vybraných metod