Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

třída,…). Za automobil dané skupině zaplatím u každého výrobce víceméně stejně. 

o  Vyjadřují rozdíly v nákladech na výrobu, cenách odpovídajících konkurenčních výrobků a hodnocení 

ze strany zákazníků 

  Psychologické stanovení ceny 

o  Prestižní stanovení ceny 
o  Stanovení ceny těsně pod celou číslicí – Baťovské ceny 
o  Umělé slevy – na hraně se zákonem, neetické, nelegální 
o  Referenční ceny – pokud produkt bude stát více nebo méně než sem čekala, vyvolává to ve mně 

nedůvěru, nepokoj 

o  Faktor ješitnosti – když prodejce naznačí, že daný člověk na toto zboží nemá, tak si ten člověk řekne 

a na just si to koupím, abych ti dokázal, že na to mám 

o  Vyšší cena evokuje kvalitu 
o  Nekalá praktika - když prodejci nazývají cenu velkoobchodní, výrobní 

  Diskriminační stanovení ceny 

o  Ráno jiná cena (pečivo), studenti jiná cena (slevy), jiná cena dle místa prodeje (svetr na Václaváku, 

svetr v Tachově), telefonování ve špičce bude stát víc ve špičce, členové mají výhody (zaplatí nižší 
ceny než nečlenové), přes internet jiné ceny než v kamenných obchodech, … 

o  Firmy přizpůsobují ceny různým segmentům, ačkoliv náklady na výrobu jsou stejné 

V mezinárodním prostředí lze téměř vše přizpůsobovat, kromě ceny 

Přizpůsobování ceny 

  Cena musí být přizpůsobena mnoha různým vlivům: 

o  Cena a přepravní náklady – nemusí být v produktu přímo zakomponovány, dopočítávají se potom 

podle trasy, kterou musí k zákazníkovi dorazit. Horší případ je, že už jsou v ceně započítány, pak je 
jedno jestli mi to posílají z Plzně do Aše nebo do Brna, cena bude stejná 

Témata, do kterých materiál patří