Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
třída,…). Za automobil dané skupině zaplatím u každého výrobce víceméně stejně.
o Vyjadřují rozdíly v nákladech na výrobu, cenách odpovídajících konkurenčních výrobků a hodnocení
ze strany zákazníků
Psychologické stanovení ceny
o Prestižní stanovení ceny
o Stanovení ceny těsně pod celou číslicí – Baťovské ceny
o Umělé slevy – na hraně se zákonem, neetické, nelegální
o Referenční ceny – pokud produkt bude stát více nebo méně než sem čekala, vyvolává to ve mně
nedůvěru, nepokoj
o Faktor ješitnosti – když prodejce naznačí, že daný člověk na toto zboží nemá, tak si ten člověk řekne
a na just si to koupím, abych ti dokázal, že na to mám
o Vyšší cena evokuje kvalitu
o Nekalá praktika - když prodejci nazývají cenu velkoobchodní, výrobní
Diskriminační stanovení ceny
o Ráno jiná cena (pečivo), studenti jiná cena (slevy), jiná cena dle místa prodeje (svetr na Václaváku,
svetr v Tachově), telefonování ve špičce bude stát víc ve špičce, členové mají výhody (zaplatí nižší
ceny než nečlenové), přes internet jiné ceny než v kamenných obchodech, …
o Firmy přizpůsobují ceny různým segmentům, ačkoliv náklady na výrobu jsou stejné
V mezinárodním prostředí lze téměř vše přizpůsobovat, kromě ceny
Přizpůsobování ceny
Cena musí být přizpůsobena mnoha různým vlivům:
o Cena a přepravní náklady – nemusí být v produktu přímo zakomponovány, dopočítávají se potom
podle trasy, kterou musí k zákazníkovi dorazit. Horší případ je, že už jsou v ceně započítány, pak je
jedno jestli mi to posílají z Plzně do Aše nebo do Brna, cena bude stejná