Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
výrobky (3 židle a zákazník má rozdělit 100 bodů mezi tyto 3 židle)
Podrobnější bodová metoda – stejný princip jako u bodové metody, ale není hodnocen celkový výrobek, ale
jeho jednotlivé parametry a vlastnosti (estetika, praktičnost, pohodlnost,…), stanovíme si váhy a pak
rozdělujeme mezi ty 3 židle 100 bodů, 100 bodů rozdělím mezi anatomii, živostnost, estetiku, údržbu. Pak
zjistíme, která židle je nejlepší, zde židle B
Strategie stanovení ceny
Strategie sbírání smetany (skimming)– nejčastěji u výrobků, které jsou svým funkčním použitím odlišné od
ostatních nebo jsou unikátní
o Dle Jobbera pomalé sbírání smetany (cena vysoká, ale není spojena s masovou propagací, cena
dotváří image produktu, kupuji si kvalitu, dotváří hodnotu produktu)
o rychlé sbírání smetany (vysoká počáteční cena u dlouho očekávaného produktu, tento produkt si
pořídí inovátoři, kteří ten produkt chtějí mít první)
o Vysoká počáteční cena
o Po vstupu konkurence se cena snižuje
o Okamžitá maximalizace zisku
Strategie pronikání – pro výrobky, které jsou identické s výrobky existujícími na trhu
o Cílem je rychlé proniknutí na trh
o Strategie rychlého pronikání (spojena podle Jobbera s masovou propagací), a pomalého pronikání
(zákazník si zvykne na nízkou cenu, ale není to spojeno s masovou propagací)
o Nízko stanovená cena umožní se na trhu rychle uchytit
o Nutná vysoká cenová elasticita poptávky po daném výrobku
o Vede k prosperitě v budoucnosti
Stanovení ceny ve výrobních skupinách
o Především v automobilovém průmyslu. Skupiny vozidel (střední třída, vysoká třída, nižší střední