Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

výrobky (3 židle a zákazník má rozdělit 100 bodů mezi tyto 3 židle) 

  Podrobnější bodová metoda – stejný princip jako u bodové metody, ale není hodnocen celkový výrobek, ale 

jeho jednotlivé parametry a vlastnosti (estetika, praktičnost, pohodlnost,…), stanovíme si váhy a pak 
rozdělujeme mezi ty 3 židle 100 bodů, 100 bodů rozdělím mezi anatomii, živostnost, estetiku, údržbu. Pak 
zjistíme, která židle je nejlepší, zde židle B 

Strategie stanovení ceny 

  Strategie sbírání smetany (skimming)– nejčastěji u výrobků, které jsou svým funkčním použitím odlišné od 

ostatních nebo jsou unikátní 

o  Dle Jobbera pomalé sbírání smetany (cena vysoká, ale není spojena s masovou propagací, cena 

dotváří image produktu, kupuji si kvalitu, dotváří hodnotu produktu) 

o  rychlé sbírání smetany (vysoká počáteční cena u dlouho očekávaného produktu, tento produkt si 

pořídí inovátoři, kteří ten produkt chtějí mít první) 

o  Vysoká počáteční cena 
o  Po vstupu konkurence se cena snižuje 
o  Okamžitá maximalizace zisku 

  Strategie pronikání – pro výrobky, které jsou identické s výrobky existujícími na trhu 

o  Cílem je rychlé proniknutí na trh 
o  Strategie rychlého pronikání (spojena podle Jobbera s masovou propagací), a pomalého pronikání 

(zákazník si zvykne na nízkou cenu, ale není to spojeno s masovou propagací) 

o  Nízko stanovená cena umožní se na trhu rychle uchytit 
o  Nutná vysoká cenová elasticita poptávky po daném výrobku 
o  Vede k prosperitě v budoucnosti 

  Stanovení ceny ve výrobních skupinách 

o  Především v automobilovém průmyslu. Skupiny vozidel (střední třída, vysoká třída, nižší střední 

Témata, do kterých materiál patří