Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
správném množství
Distribuce je často zaměňována s logistikou
o Distribuci řeší marketing, jak je nastaven celý distribuční řetězec z místa vzniku do místa spotřeby a
jakými mezičlánky tento produkt cestou prochází. Také řeší intenzitu prodeje (můžeme produkt
dostat v každých potravinách nebo pouze ve specializovaných prodejnách či na internetu nebo
v zahraničí). Řeší prodejní cesty.
o Logistika je fyzické zajištění přemístění produktu z místa vzniku do místa spotřeby. Logistika je
charakteristická 3 toky: materiálový tok, informační tok, finanční tok. Snaží se pomocí dostupných
metod optimalizovat dopravu produktu z místa vzniku do místa spotřeby
Distribuční cesty/prodejní cesty
! Distribuční cesta je soubor podnikových orgánů a externích relativně nezávislých organizací zúčastňujících
se na procesu, který umožňuje užití nebo spotřebu výrobku či služby zákazníkem !
Distribuce může být zajištěna jak interními nástroji (vlastní auta) tak externími nástroji (expediční firma)
Faktory působící při rozhodování o distribučních cest:
Charakter produktu a doprovodné služby – klasifikace produktu (zboží každodenní spotřeby, exkluzivní
produkty), služby spojené s produktem (servis,
Dodavatelský výrobní podnik – na základě toho, kdo je výrobcem a kdo je dodavatelem, musím přemýšlet,
zda má smysl, aby dalším mezičlánkem byl prostředník, broker,…
Trhy – podrobná analýza trhu, učit se od konkurence, jaká je nasycenost trhu, kde je poptávka po našem
produktu (národní, regionální), jaké formy distribuce se na trhu nabízejí
Distribuční mezičlánky – seznámit se s výhodami a nevýhodami jednotlivých mezičlánků, každý mezičlánek se