Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

správném množství 

  Distribuce je často zaměňována s logistikou 

o  Distribuci řeší marketing, jak je nastaven celý distribuční řetězec z místa vzniku do místa spotřeby a 

jakými mezičlánky tento produkt cestou prochází. Také řeší intenzitu prodeje (můžeme produkt 
dostat v každých potravinách nebo pouze ve specializovaných prodejnách či na internetu nebo 
v zahraničí). Řeší prodejní cesty. 

o  Logistika je fyzické zajištění přemístění produktu z místa vzniku do místa spotřeby. Logistika je 

charakteristická 3 toky: materiálový tok, informační tok, finanční tok. Snaží se pomocí dostupných 
metod optimalizovat dopravu produktu z místa vzniku do místa spotřeby 

Distribuční cesty/prodejní cesty 

  ! Distribuční cesta je soubor podnikových orgánů a externích relativně nezávislých organizací zúčastňujících 

se na procesu, který umožňuje užití nebo spotřebu výrobku či služby zákazníkem ! 

  Distribuce může být zajištěna jak interními nástroji (vlastní auta) tak externími nástroji (expediční firma) 

Faktory působící při rozhodování o distribučních cest: 

  Charakter produktu a doprovodné služby – klasifikace produktu (zboží každodenní spotřeby, exkluzivní 

produkty), služby spojené s produktem (servis,  

  Dodavatelský výrobní podnik – na základě toho, kdo je výrobcem a kdo je dodavatelem, musím přemýšlet, 

zda má smysl, aby dalším mezičlánkem byl prostředník, broker,… 

  Trhy – podrobná analýza trhu, učit se od konkurence, jaká je nasycenost trhu, kde je poptávka po našem 

produktu (národní, regionální), jaké formy distribuce se na trhu nabízejí 

  Distribuční mezičlánky – seznámit se s výhodami a nevýhodami jednotlivých mezičlánků, každý mezičlánek se 

Témata, do kterých materiál patří