Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

o  Čím nižší je cenová elasticita/pružnost poptávky po produktu, tím výhodnější je zvýšit ceny. 
o  Je-li poptávka po zboží silně pružná/elastická, tím výhodnější je snížit cenu 

  Odhad nákladů 

o  Cenové náklady = fixní náklady + variabilní náklady 
o  Jednicové náklady jsou vysoké, je-li vyráběn pouze malý počet výrobků, když budeme vyrábět větší 

počet produktů, budou se jednicové náklady snižovat. Nejde to do nekonečně, v určitém množství se 
jednicové náklady začnou zase zvedat (zvýší se poruchovost strojů, zvýší se náklady na skladování,…) 

o  Z dlouhodobého pohledu jednicové náklady klesají 

Stanovení ceny přirážkou (nákladově orientovaná metoda) 

  Fixní náklady + variabilní náklady + přirážka 
  Jednicové náklady = variabilní náklady 1 výrobku + fixní náklady / očekávaný počet prodaných jednotek 
  Vyšší přirážky jsou u sezónního zboží (mimo sezónu levnější), u speciálních produktů náročných na skladování 

a cenově nepružného zboží (můžeme si dovolit růst ceny), u zboží rychle se kazícího (květiny, lahůdky) 

Cena respektující návratnost investic 

  CRNI = jednicové náklady + návratnost x investovaný kapitál / očekávaný obrat v kusech 
  Mrtvý bod (bod rozpojení) = fixní náklady / (cena z kus – variabilní náklady jednoho výrobku) 

o  Do tohoto bodu pouze uhrazujeme fixní a variabilní náklady, od tohoto bodu generujeme zisk 

Cena jako vyjádření hodnoty vnímané zákazníkem 

  Metoda přímého hodnocení – zeptám se respondenta, za kolik by si koupit můj produkt 
  Bodová metoda – jednotliví respondenti mají pro všechny výrobky k dispozici 100 bodů a rozdělují je mezi 

Témata, do kterých materiál patří