Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Dnes už necenové války jsou častějším konkurenčním nástrojem než cenové války 

Cíle firmy při stanovení ceny 

  Cena je pro podniky důležitou informací o trhu. 
  Nejpružnější proměnou z marketingového mixu a jako jediná přináší tržby 
  Cenová elasticita = cena/poptávka či poptávané množství 
  Cíle firmy: 

o  Zisk – ve fázi růstu na S křivce, určení takové výše ceny, při které budou pokryty úplné náklady 

spojené s výrobou, a bude zaručeno dosažení určité míry zisku 

o  Maximalizace zisku – používané ve fázi růstu na S křivce, neznamená to ale striktně, že musí ceny 

zvýšit, protože vysoká cena může i poptávku snížit (i příliš nízká cena může odradit zákazníky – 
řeknou si, tento produkt za tuhle cenu nemůže být kvalitní) 

o  Tržní podíl – spíše ve fázi zavádění produktu na trh – firmy se snaží získat dominantní nebo co 

největší postavení 

o  Růst objemu prodeje -  
o  Návratnost investic – jedna z metod tvorby ceny, ceny nastavit tak, aby se mi vrátili investice, které 

sem do produktu dala, ukazatel ROI 

o  Špičková kvalita výrobku – to nás odlišuje od konkurence a to může být to něco, co nám zajistí 

konkurenční výhodu, nebude existovat příliš mnoho substitutů,  

  Alternativní cíle firmy 

o  Udržení status quo na trhu  udržet stávající situaci na trhu, snaha zabránit nové konkurenci ve 

vstupu na trh 

Metody stanovení ceny 

  Nákladově orientovaná metoda tvorby ceny 

o  Zjištění nákladů spojených s výrobou produktu a zakalkulování požadovaného zisku 
o  Nabízí relativně jasná pravidla pro stanovení ceny 

Témata, do kterých materiál patří