Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zisku a rozdílná výše a struktura 
nákladů v rámci jednotlivých 
marketingových nástrojů 

  Životnost produktu např. 

kazeťáku stále běží, ale co se týče 
životního cyklu, tak už je 
v úpadku 

  Vývojová fáze – spoustu 

prostředků do produktu 
investujeme, trh musíme 
připravit na to, že náš produkt 
přijde. Většinou se v literatuře do 
životního cyklu neuvádí, protože 
negeneruje zisk 

Modelová S křivka, osa  x je čas, osa y jsou náklady, objemy prodejů 

 
S křivka v praxi – výstřelky – nosí se jenom dokud jsou IN 
Móda trvá určitou dobu, ale pak se zásadně změní. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Výrobková inovace - RENOVACE 

  Pokud si chce firma udržet své zákazníky, musí inovovat své výrobky. 
  Tři základní stupně míry změny: 

o  Výrobky zásadně nové 
o  Výrobky představující zlepšení existujících produktů 
o  Výrobky analogické 

Marketingový mix – CENA 

  Cena je jediné P, které přináší opravdový zisk, tržbu 
  Cena může mít různé názvy: stravné, jízdné, nájemné, inkaso, pojistné, úrok, mzda, plat, školné, zpropitné, 

barterová směna (1 kráva za 2 koně),… 

  Přílišné zvýšení ceny odradí zákazníky, takže nedojde k maximalizaci zisku. 
  Cena dokresluje image produktu, spoluvytváří hodnotu produktu 
  Určitá hodnota, která nemusí být vyjádřena pouze v penězích 
  Pro spotřebitele je cena úhrnem finančních prostředků (jeho náklady), kterých se musí vzdát, aby udržel 

jinou hodnotu 

  Každá firma je spjata s širším okolím. Cenovou představu odvozenou od cílů a možností firmy je třeba upravit 

s ohledem na vnější faktory: ekonomické prostředí/činitele (charakteristiky trhu: velikost, nasycenost, 
koupěschopnost zákazníků), právní prostředí/činitele (legislativa, právní regulace), společenské 
prostředí/činitele (síla, kterou reprezentují např. skupiny, mající zájmy spotřebitelů = lobbisté) 

Témata, do kterých materiál patří