Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
zisku a rozdílná výše a struktura
nákladů v rámci jednotlivých
marketingových nástrojů
Životnost produktu např.
kazeťáku stále běží, ale co se týče
životního cyklu, tak už je
v úpadku
Vývojová fáze – spoustu
prostředků do produktu
investujeme, trh musíme
připravit na to, že náš produkt
přijde. Většinou se v literatuře do
životního cyklu neuvádí, protože
negeneruje zisk
Modelová S křivka, osa x je čas, osa y jsou náklady, objemy prodejů
S křivka v praxi – výstřelky – nosí se jenom dokud jsou IN
Móda trvá určitou dobu, ale pak se zásadně změní.
Výrobková inovace - RENOVACE
Pokud si chce firma udržet své zákazníky, musí inovovat své výrobky.
Tři základní stupně míry změny:
o Výrobky zásadně nové
o Výrobky představující zlepšení existujících produktů
o Výrobky analogické
Marketingový mix – CENA
Cena je jediné P, které přináší opravdový zisk, tržbu
Cena může mít různé názvy: stravné, jízdné, nájemné, inkaso, pojistné, úrok, mzda, plat, školné, zpropitné,
barterová směna (1 kráva za 2 koně),…
Přílišné zvýšení ceny odradí zákazníky, takže nedojde k maximalizaci zisku.
Cena dokresluje image produktu, spoluvytváří hodnotu produktu
Určitá hodnota, která nemusí být vyjádřena pouze v penězích
Pro spotřebitele je cena úhrnem finančních prostředků (jeho náklady), kterých se musí vzdát, aby udržel
jinou hodnotu
Každá firma je spjata s širším okolím. Cenovou představu odvozenou od cílů a možností firmy je třeba upravit
s ohledem na vnější faktory: ekonomické prostředí/činitele (charakteristiky trhu: velikost, nasycenost,
koupěschopnost zákazníků), právní prostředí/činitele (legislativa, právní regulace), společenské
prostředí/činitele (síla, kterou reprezentují např. skupiny, mající zájmy spotřebitelů = lobbisté)