Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Jaké značky lze najít na obalu?
Regionální potravina – značka udělována v jednotlivých krajích na podporu místních prodejců, výrobců,
farmářů (téměř 500 v celé ČR)
Klasa - od roku 2003 od Ministerstva zemědělství – produktům, které 100 % splňují požadavky na kvalitu.
Nové celoevropské označení biopotravin
V ceně produktu zaplaceno i firmě, která se postará i o odpady v rámci toho produktu
Charakteristika značky Požadavky a doporučení (různé testy zapamatovatelnosti, asociací,…)
Stručnost
Srozumitelnost
Zapamatovatelnost
Originalita
Snadná vyslovitelnost
Citlivý překlad
Disponibilita
Přínosy
Věrnost
Odlišení
Identifikace
Sděluje image
Konzistence nákupního chování
Příklady názvů značek Základní formy značek:
Značka individuální – Craft Foods
(pod ni spadá: Rama, Perla,
Helmans), (příklad zjistí se, že
v Ramě jsou rakovinotvorné látky,
Rama zkrachuje, ale Craft Foods
bude fungovat dál)
Značka rodinná – Vitana, Hamé,
Panasonic (když mi najdou
rakovinotvorné látky v 1 z celé řady
produktů Vitana, tak zkrachuje celá
Vitana)
Značka kombinovaná – Nestlé
(Nesquik, Nescafé, Nestlé),
Volkswagen (Polo, Lupo, Golf,…)
Země původu výrobku
Pokud místní spotřebitelé preferují
místní produkty, je jednou z cest převzetí jména produktu z cílové země.
Pokud je kvalita produktu spojována s určitou zemí původu, zvolíme jméno značky korespondující jazykově
s touto zemí.
Pokud není pozitivně vnímána země původu, zvolíme takovou slovní značku, která nevyvolává asociaci země