Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Materiál, součástky, investiční zařízení, pomocný materiál 

  Výrobky podle délky jejich použití 

o  Zboží dlouhodobé spotřeby 
o  Zboží krátkodobé spotřeby 

Terminologie dle Kotlera: 
Jádro
 – zákaznická hodnota, užitek ze spotřeby. Vystihuje účel 
produktu (např. u auta, schopnost mi přepravit) 
reálný, vlastní produkt – Druhá vrstva Produkt fyzický (BMW má 
jiné vlastnosti než Kia, Škoda,…) 
rozšířený produkt – Třetí vrstva doplňkové služby, které spadají 
k výrobku (např. Cestuj.cz inzerovala, že k nákupu dovolené 
získáte fotoaparát zdarma, u auta – servis, prodloužená záruka) 

Výrobní sortiment 

  Výrobní sortiment je tvořen výrobkovými řadami, výrobková řada se skládá z jednotlivých položek výrobků 
  Jednotlivé položky zahrnutí samotný výrobek, jeho značku, obal a služby 
  Šíře výrobního sortimentu – počet skupin výrobků, počet výrobních řad 
  Hloubka sortimentu – počet výrobků ve výrobní řadě 
  Délka sortimentu – určuje celkový počet produktů v rámci sortimentu 
  Konzistence – ukazuje, jak těsně jsou různé výrobní obory svázány, jestli spolu produkty souvisejí, jak jsou si 

podobné 

  Firma by měla dbát na to, aby nedošlo ke kanibalizaci výrobků – výrobní sortiment není stálý, neustále se 

vyvíjí, dochází k inovaci, může dojít i k prodloužení výrobkové řady směrem nahoru (Škoda přišla se 
Superbem, Toyota přišla s Lexusem), dolu (Mercedes přišel s áčkovou sérií), nebo oba směry najednou 
(sony). Nový produkt na sebe strhne zákazníky a podniku upadají zisky z prodeje jiných produktů. Já si 
vlastně přetáhnu zákazníky z jednoho svého produktu na druhý svůj produkt. 

Témata, do kterých materiál patří