Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
strategické činnosti firmy tak, aby bylo možno, aby k činnosti jsme mohli přiřadit náklady, které s tím souvisí, zdroje
odlišení od konkurence, zdroje jak primární tak sekundární (to jsou podpůrné a základní činnosti)
Podpůrné činnosti
o Infrastruktura firmy – infrastruktura napříč podnikem (účetní, finanční)
o Řízení lidských zdrojů – (human resources) – maloobchod je závislý na znalostech a dovednostech
svých zaměstnanců
o Technologický vývoj – (epos nebo edei)
o Nákup
Základní činnosti
o Logistika směřující dovnitř – vnitropodniková logistika, otázky získání materiálu pro výrobu,
skladování, manipulace
o Operace – zpracování materiálu, otázka balení, montáže
o Logistika směřující ven – doručení produktu zákazníkům
o Marketing a prodej – souvisejí s tvorbou hodnoty
o Služby (servis) – poprodejní fáze, otázky záruky, dodatečných služeb (instalace)
Organizace marketingu ve firmě – máme si pročíst doma Marketing může být začleněn do organizační struktury různě. V malé firmě to zvládne majitel sám. Ve velké firmě
budou celá oddělení zaměřená na marketing
= zprostředkování
Základní činnosti
Základní činnosti
= zprostředkování
Organizační uspořádání marketingového útvaru
Interní marketing Musí být napříč podnikem, zaměstnanci musí být informovaní a musí sdílet firemní kulturu, měli by být obeznámeni
s cílem a posláním podniku
Musí být zaměřený na zákazníka
Musí se zaměřovat na klíčové procesy
Musí zahrnovat komplex činností
Musí prostoupit i ostatními odděleními
KOTLER: „Marketing by neměl být oddělením, ale orientací společnosti!“