Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

původu a naopak. 

  Acer je z Thajvanu, název vůbec nezní thajsky, jinak by je lidé nekupovali. Německé produkty jsou oblíbené 

v USA, nejsou oblíbené ve Francii. Dauve Egberts koupila naši kávu Standard a nechala ji, nepropaguje sebe 
jako firmu, ale nechává běžet zaběhnutý produkt 

Obal a obalová politika = PACKAGING 

  Typy obalů: 

o  Přepravní 

○     Manipulační 

○     Spotřebitelské 

  Základní funkce obalu 

o  Ochrana zboží při prodeji 

○     Ochrana zboží při přepravě 

○     Skladování 

o  Usnadnění spotřeby 

○     Informační  

○     Propagační 

Vývoj produktu 

1.  Proces začíná vývojem nových produktů 

  Nutné prozkoumat, zda nový výrobek odpovídá cílům a strategii podniku, jestli je výroba a prodej reálná, 

jak velké riziko je spojené s jeho vývojem a výrobou 

  Je třeba otestovat, zda bude výrobek na trhu žádaný a zda splňuje očekávání spotřebitelů 

2.  Rozvoj výrobku – jde o fyzickou výrobu – nejčastěji výrobu prototypů 

  Stanovují se konkrétní požadavky – kolik pracovníků a kolik času bude potřeba 

3.  Zkouší se úspěšnost prodeje výrobku v určitých oblastech – tržní testování 
4.  Komercionalizace = organizování výroby – příprava a realizace marketingového programu 

Životní cyklus – modelová S křivka 

  Životní cyklus produktu vyjadřuje tržní životnost produktu – tedy dobu, po kterou se produkt nachází na 

trhu. Vyjadřuje rozsah prodeje produktu v závislosti na čase. (Světlík 2005) 

  Pro jednotlivé etapy je charakteristická nejen rozdílná velikost a dynamika prodeje, ale i rozdílná výše 

Témata, do kterých materiál patří