Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
původu a naopak.
Acer je z Thajvanu, název vůbec nezní thajsky, jinak by je lidé nekupovali. Německé produkty jsou oblíbené
v USA, nejsou oblíbené ve Francii. Dauve Egberts koupila naši kávu Standard a nechala ji, nepropaguje sebe
jako firmu, ale nechává běžet zaběhnutý produkt
Obal a obalová politika = PACKAGING
Typy obalů:
o Přepravní
○ Manipulační
○ Spotřebitelské
Základní funkce obalu
o Ochrana zboží při prodeji
○ Ochrana zboží při přepravě
○ Skladování
o Usnadnění spotřeby
○ Informační
○ Propagační
Vývoj produktu
1. Proces začíná vývojem nových produktů
Nutné prozkoumat, zda nový výrobek odpovídá cílům a strategii podniku, jestli je výroba a prodej reálná,
jak velké riziko je spojené s jeho vývojem a výrobou
Je třeba otestovat, zda bude výrobek na trhu žádaný a zda splňuje očekávání spotřebitelů
2. Rozvoj výrobku – jde o fyzickou výrobu – nejčastěji výrobu prototypů
Stanovují se konkrétní požadavky – kolik pracovníků a kolik času bude potřeba
3. Zkouší se úspěšnost prodeje výrobku v určitých oblastech – tržní testování
4. Komercionalizace = organizování výroby – příprava a realizace marketingového programu
Životní cyklus – modelová S křivka
Životní cyklus produktu vyjadřuje tržní životnost produktu – tedy dobu, po kterou se produkt nachází na
trhu. Vyjadřuje rozsah prodeje produktu v závislosti na čase. (Světlík 2005)
Pro jednotlivé etapy je charakteristická nejen rozdílná velikost a dynamika prodeje, ale i rozdílná výše