Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o Cenové úlevy – srážky z nákupní ceny (=skonto), množstevní rabaty, hodnotové rabaty, věrnostní
rabaty
o Rozlišovací ceny (podle zákazníků, výrobků či služeb, umístění, okamžiku nákupu)
o Dumpingové ceny – výrobce prodává na zahraničních trzích za nižší ceny než na domácím trhu,
dumping je protiprávní, cena, která nepostihuje ani náklady na výrobu – výrobce chce proniknout na
trhu (proto dumping)
o Přizpůsobení ceny širším souvislostem:
Oceňování výrobní řady
Ocenění produktu ve 2 fázích
Ocenění produktu s nepoužitelným odpadem
Kompletování
Změna ceny
!žádná změna ceny se neobejde bez odezvy!
!změna ceny musí být v souladu s komunikační politikou firmy!
Důvody změny ceny:
o Chování konkurence
o Snížení ceny výrobku v důsledku snížení tržního podílu firmy
o Nesoulad mezi nabídkou a poptávkou
o Zvýšení nákladů
Nástroje zvýhodňování kupujících při určitém žádoucím nákupním chování
o Srážka při platbě – skonto
o Kvantitativní srážka
o Sezónní srážka
o Funkční srážka
o Prémie
o Prodej na protiúčet
Vztah ceny, kvality a země původu produktu
Volba cenové strategie v mezinárodním marketingu – faktory: reálný příjem, kulturní zvyky, preference
zákazníků, vnímání hodnoty daného produktu
Cena bývá mnohdy ovlivněna náboženstvím
o skandinávie – luteránství vede ke skromnosti, je tam draho a kvalitní, ale nekoupím si od jedné věci 5
kusů ale 1 kus, IKEA tvoří cenu tak, že si řekne, kolik ten produkt bude stát a pak až ho začne vyrábět,
aby se to té ceny vešel, jako jedna z mála společností má lidi, kteří ji milují a kteří ji nenávidí nic mezi