Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
image, umístění prodejny nebo jejího zaměření na určitý segment zákazníků
o Kupující je ochoten prodejnu vyhledat, sortiment je například spotřební elektronika, oděvy, knihy
Exkluzivní prodej (výhradní prodej)
o Existence distribučních mezičlánků s výhradním právem prodeje na určitém území
o Kupující očekává úplné informace týkající se výrobku a poskytování služeb spojených s prodejem a
užíváním výrobku
o Teorie front – fronty odrazují zákazníky
Fyzická distribuce
Znamená faktické dodání hotových výrobků na cílové trhy
Dotýká se všech ostatních nástrojů marketingového mixu
Produkt musí mít vhodně zvolen obal (řeší logistika i distribuce) – musí odpovídat tomu, co chce marketér
(barvy, návod, informace, reklama) a tomu, co chce distribuce (aby šlo uskladňovat, aby šlo třídit,
vychystávat,…)
Zahrnuje:
o Objednávání zboží
o Manipulaci se zbožím
o Skladování zboží a řízení zásob
o Balení a třídění
o Dopravu
Fyzická distribuce je z nákladového hlediska velmi náročná
Služby poskytované zákazníkům Je rozdíl, zda se jedná o konečného zákazníka nebo jestli jde o prostředníka, musíme dbát na servis
Základní prvky/ukazatele úrovně služeb – měření úrovně služeb:
o Dodací lhůta – interval od přijetí objednávky po předání objednaného zboží
o Stupeň spolehlivosti dodávky – podíl počtu v termínu splněných dodávek z celkového počtu
objednávek, které byly řádně zadány
o Stupeň úplnosti dodávky – prezentuje podíl zboží, které bylo dodáno v přislíbené lhůtě
v přislíbeném množství splněno
o Stupeň pohotovosti dodávky – pravděpodobnost, že objednané množství bude možné plně