Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Prodejní cesty jsou více než pouhým výčtem článků, které je tvoří – jsou na sobě závislé:
o Maloobchod závisí na výrobci a velkoobchodu
o Výrobce závisí na obchodnících
Úspěch každého článku je závislý na úspěšném fungování celé prodejní cesty
Franšíza
o Umožňuje vytvoření jednotné sítě poskytující kvalitní služby v návaznosti na firemní know-how
o Frančízor poskytuje soubor práv nabyvateli k vlastnímu podnikání pod jménem zavedeným na trhu a
s jeho pomocí
o Jeden ze způsobů distribuce (Cross café, Mc´donlald´s, Shell, Obi, Pub, KFC,…)
o Mystery shopping – utajené nákupy, kdy poskytovatel franšízy přijde a hodnotí, zda odpovídá
prostředí, nabídka, chování k zákazníkům jejich požadavkům. Testovaní zaměstnanci o něm neví, ale
neměli by být na základě případných chyb propuštěni, ale seznámeni a upozorněni.
Marketingové distribuční systémy – podívat se do Světlíka, jestli není ve Světlíkovi tak nebude ani u ZK Horizontální
Vertikální
konvenční
Intenzita prodeje – typy distribuce (distribuční strategie)
Intenzitu prodeje určují zejména: charakter, vlastnosti a image výrobků
Intenzita prodeje, tj. počet jednotlivých samostatných článků na prodejní cestě
Intenzivní prodej
o Snaha prodávat výrobek v největším možném počtu prodejních jednotek a zapojení co největšího
počtu článků do prodeje
o U zboží každodenní potřeby a zboží impulzivního
o Zde není kupující ochoten vynakládat zvláštní námahu na vyhledávání prodejny, nedochází ke
stimulaci prodeje v prodejně
Selektivní prodej
o Distribuce výrobku prostřednictvím maloobchodních jednotek, které splňují podmínky buď týkající se