Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
prezentací, zodpovídání otázek a zjišťování objednávek
Hodnota není pouze hodnota značky, ale i hodnota pro zákazníka, hodnota zákazníka, přidaná hodnota produktu (jak
plyne distribuční řetězec tak je průběžně zvětšována).
Hodnota značky – aby značka (brand) byla cenná, musí se vhodně komunikovat, aby se dostala do mysli
zákazníků a tím podpořila růst té hodnoty značky, nejuznávanější hodnoty značky mají interbrand – to je
seznam nejznámějších značek světa (1. Google, 2. Apple, 3. IBM, 4. Microsoft, 5. Mc´Donald´s, 6. Coca Cola,
7. VISA, 8. ATAT, 9. Marlboro
Komunikační model Na začátku je subjekt, který chce informaci
předat, musí informaci zakódovat do sdělení.
Musí si vybrat vhodné médium, pomocí
kterého chceme informaci přenést (email,
telefon, osobně,…).
Informace putuje příjemci, který si ji musí
dekódovat (vysvětlí si její sdělení) a dále
s informací pracuje – buď jde a něco s ní
udělá nebo se dá reakce považovat za
zpětnou vazbu.
Celý proces je ovlivněn šumy = veškeré
externí faktory, které mohou narušit předání
informace, mohou ji zkreslit.
Komunikační mikromodely dle Kotlera (2007)
AIDA model – základní komunikační model (Atention – pozornost cílové skupiny, Interest – má vyvolat zájem,
Desire - nadšení, Action – akce př. nákup
Vytváření účinné komunikace Identifikace cílové skupiny určení cílů (SMART) navržení komunikace (jaké nástroje vyberu, př. reklama) výběr
kanálů (televize, rádio, noviny,…) sestavení rozpočtu mediální mix (už je konkrétní rozpracování – rádio Blaník
mezi 6. a 9. hodinou a za tu dobu se bude opakovat 5x) vyhodnocení (evaluace) výsledků (po uplynutí kampaně
marketingový výzkum – vzrostly obraty? Vzrostlo povědomí o značce?) řízení komunikace (co budu dělat dál,
budu kampaň opakovat?)