Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
určitého výrobku nebo výrobkového sortimentu
o Podpora prodeje negeneruje věrné zákazníky ani nezaručuje vyšší podíly na trhu
o Polep nákupních košíků
o Sampling – rozdávání vzorků
Stanovení cílů volba nástrojů příprava plánu testování realizace vyhodnocení
Events – události, dění
Neboli organizování a sponzorování sportovních, prodejních, uměleckých či jiných akcí
Konference, semináře, firemní prezentace, společenské akce, představení nových produktů, grand opening,
teambulding, promotion, slavnostní rauty a bankety, tiskové konference, módní přehlídka, slavnostní filmové
a divadelní premiéry, slavnostní otevření poboček, vánoční večírky, obědy a večeře, firemní párty,…
Do nedávna součástí public relations, ale je to natolik významné, že bylo osamostatněno
Hlavní zásady
o Návštěvníci se musí shodovat s cílovou skupinou (30 VIP zákazníků, zaměstnanci s partnerem, př.
rockový koncert je event, ale ne v marketingovém pohledu, jsou tam všechny věkové skupiny, obě
pohlaví, různě vzdělaní lidé,…)
o Určena výhradně předem definované cílové skupině s jasným cílem (zvýšení loajality, chci
zákazníkům ukázat, že si jich vážím)
o O události musí být vytvořeno dostatečné povědomí (aby se o tom eventu vědělo, že se firma xy
stará o své zaměstnance, že si užili tenisový turnaj,…)
o Událost musí být unikátní
Public relations
Public relations představuje záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a
soulad mezi organizacemi a různými skupinami veřejnosti
Podstatou PR je, že středem zájmu není produkt, ale firma, organizace!!! Nemělo by stát skoro nic