Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
muzea, aukční síně)
Služby jako přidaná hodnota k hmotnému produktu – na B2B i B2C můžeme získat služby
v rámci rozšířeného produktu zdarma
Služba sloužící ke zpřístupnění hmotného produktu – na B2B (velkoobchod, elektronický
obchod), na B2C (maloobchod, elektronický obchod)
Klasifikace služeb (Vaštíková – Marketing služeb)
Existuje celá řada způsobů klasifikace služeb, záleží na úhlu pohledu
Tržní versus netržní
Služby věcné versus osobní
Služby pro spotřebitele versus pro organizace
Podle míry zhmotnění
Na základě prodejce
Podle trhu kupujícího
Vymezené podle NACE
Podle distribuce služby:
o Služba jde za zákazníkem
o Zákazník přichází za službou
Podle charakteru poptávky po službě:
o Poptávka pravidelná - zubař
o Poptávka fluktuující - právník
o Poptávka sezonní - lyžování
Podle míry vztahu poskytovatele služby se zákazníkem:
o Vysoký kontakt - kadeřník
o Střední kontakt
o Nízký kontakt
Podle cíle:
o Ziskově orientované služby
o Neziskově orientované služby (občanská sdružení, církevní sdružení,…)
Specifické vlastnosti služeb 4N– ZK!
Nehmotnost
o Nelze službu před uskutečněním koupě ověřit reference, zhmotnění
o Zhmotnění např. hypotéky – podmínky čerpání hypotéky přenese banka na
papír/propagační materiál
Nestálost
o Nelze počítat s neměnnou kvalitou služeb, závislost na tom, kdo a kdy a kde službu
poskytuje standardizace procesů a kvality na výstupu
o Kadeřnici se nepovedou na chlup stejné 2 sestřihy, nebo stejné kadeřnictví a 2