Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
4. Věrnostní programy – jsou spíše motivačními programy, jestliže jsme zapojeni do věrnostního
programu, děláme to většinou proto, abychom získali šmoulu, plyšáka. A ne proto, že věříme
této společnosti, že je nejlepší.
5. Automatizované systémy – telefoní společnosti, trvá než se dostanu přes automat do
kontaktu s člověkem. (O2 v Německu ustupují od automatizovaných systémů a vrací se zpět
k operátorům lidem)
6. Internetový výzkum
7. Omlazování cílových skupin – je dobré cílit na mládež? Není, populace stárne a zvyšuje se
věková hranic doby úmrtí. Rodiče a prarodiče jsou segmentem, na který by se mělo zacílit.
Jsou potenciálem toho, že budou žít aktivně a že budou spotřebovávat. Klíčové je si
uvědomit, že bychom už měli i cílit na generaci 55+ (je pravda že mezi námi a západem by
byli rozdíly, viz internetová gramotnost)
8. Mládí a kreativita
9. Podlinky na úkor nadlinek – nadlinková reklama = masová reklama, na významu získávají
podlinky = reklama v místě prodeje, nadlinková má stále větší význam nebo spíš upotřebení
10. Zákaznická orientace – výběr z 10 stejných produktů, ale je nutné si uvědomit, že nejhorší je
možnost výběru, zákazník je přesycen informacemi
Všichni marketéři jsou lháři
Fakta jsou nepodstatná – záleží na tom, čemu spotřebitelé věří
Produkty spojovány s nějakým příběhem
Silné příběhy jsou jen zřídka určeny všem
Silné příběhy si neprotiřečí
Marketingové úspěchy se ale dostavují jen tehdy, když je onen příběh objeven poprvé a lidé
ho chtějí šířit dál
Všechny složky příběhu musí být věrohodné a navzájem konzistentní
Východiskem jsou otázky týkající se příběhu ne zboží (Seth Godin – všichni marketéři jsou