Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
2. Sociální marketing provádí nezisková organizace nebo státní instituce, (provozování
marketingu přes sociální sítě)
3. Fair trade je obchodní partnerství, jehož cílem je přímá a účinná podpora znevýhodněných
(drobných) výrobců z rozvojových zemí, (Starbucks vykupuje kávu od malých zemědělců za
vyšší ceny, než jsou diskontní. Dalším cílem je vztah s velkým odběratelem)
4. Green/ekologický marketing zahrnuje komplex aktivit, které vedou k menšímu zatěžování
životního prostředí (ČEZ – duhová energie – z obnovitelných zdrojů, je o něco dražší cca 10
haléřů)
Marketing druhá strana mince
Marketingové bubliny a bublinky
1. Společenská odpovědnost firem – firmy se chovají společensky odpovědně a přesto se lidé na
ně koukají negativně, lidi si říkají, ha oni si chtějí vykoupit svoje dobré jméno (ČEZ). Dělají to
proto, aby se zlepšil jejich obraz. Nedělají to proto, že chtějí zlepšit životní prostředí, ale
chtějí, abychom na ně koukali kvůli tomu my lépe. (když někdo dělá opravdu společenskou
odpovědnost, tak se o něm nepíše, když je v přímém rozporu se společenskou odpovědností,
tak se o něm jako o špatném příkladu píše pořád)
2. Zelený marketing (green marketing) – výzkum TESCO, ekologie se umístila až ve 2. desítce
odpovědí. Neovlivňuje to do takové míry naše nákupní chování. Jestli někdo zásadně
poškozuje životní prostředí, bude se o něm psát jako o špatném příkladu. Ale není to zase
takové lákadlo, aby mě to přesvědčilo změnit produkt
3. Neuromarketing – zkoumají se toky neuronů v souvislosti s promítáním reklamních kampaní,
těší se velkému nadšení v USA, Češi kouzlo neuromarketingu nedocenili v plném rozsahu.
Problémem je jestli už neuromarketing není za hranicemi únosnosti/morální
akceptovatelnosti.