Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Zlaté
stránky
Výborné lokální pokrytí, vysoká věrohodnost,
široký dosah, nízké náklady
Vysoká konkurence, dlouhý lead time nákupu
reklamy, tvůrčí omezení
Letáky
Velmi vysoká selektivita, plná kontrola,
interaktivní příležitosti, relativně nízké náklady
Náklady se mohou vymknout kontrole
Brožury
Pružnost, plná kontrola, dokáží zdramatizovat
sdělení
Nadprodukce může vést k plýtvání náklady
telefon
Mnoho uživatelů, možnost k osobnímu
kontaktu
Relativně vysoké náklady, pokud nejsou
využíváni dobrovolníci
internet
Vysoká selektivita, interaktivní možnosti,
relativně nízké náklady
Relativně nové médium s nízkým počtem
uživatelů v některých zemích
Druhy reklamy, efektivita reklamního sdělení
Reklama informační – má za cíl informovat nejen zákazníka, ale i partnery, zainteresované subjekty
(dodavatele), informujeme je NE vždy o produktu, ale o změně značky, diverzifikaci portfolia, o změnách
v organizační struktuře. Bývá zpravidla nejdelší (nejobsáhlejší na informace) z hlediska životního cyklu
produktu je spojena s 1. = zaváděcí popřípadě 2. = fází růstu, jedná se o televizní spoty na nové produkty
Reklama přesvědčovací – zákazníka jsme seznámili, že produkt tady je, a teď ho musíme přesvědčit, že
vlastnosti toho produktu jsou jedinečné, nemůže bez našeho produktu být, de facto mu vnutíme přání,
s křivkou životního produktu je spojena s 2. fází = růstu
Reklama připomínající – ALZA.cz není spojena s žádným širokosáhlým textem, informacemi, jenom chce
utužit tu značku v myslích zákazníka (jenom ten skřet proběhne přes obrazovku a řve Ježíšku!) ve fázi zralosti
(saturace)
Reklama konkurenční (srovnávací) – takto vám to vypere běžný prací prášek, ale náš… nebo Air Bank, který