Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing-komplet-přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.5 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Metody stanovení rozpočtu: 

o  Podle přijatelného rozpočtu – přizpůsobit aktuálnímu nastavení rozpočtu a rozdělit ten rozpočet 

mezi jednotlivá oddělení tak, aby to bylo spravedlivé 

o  Podle procenta obratu – každý rok je jiná částka (př. 3 % z obratu 2010 jsou 3 000 000, 3 % z obratu 

2011 jsou 6 000 000) 

o  Podle shody s konkurencí – snažíme se okopírovat rozsah reklamní kampaně konkurence a vynaložit 

přibližně stejné náklady jako konkurence 

o  Podle cíle a jeho dosažení – nejnáročnější – (Chci naší kampaní získat např. 5000 nových zákazníků, 

musíme mít zkušenosti z předcházejících let. A musíme vědět, že abychom získali zákazníka, musí 
shlédnout reklamu 10x, ale abychom jich získali 5000, musí tu reklamu vidět 50 000 lidí) 

  Voltaren – příklad informativní reklamní výzvy 
  Axe – ukázka transformační reklamní výzvy 

Co je reklama? Neosobní není adresná, je drahá co do počáteční investice, ale přepočteno na jednoho příjemce ty náklady nejsou 
velké, zasáhne masový trh, u plánování reklamy se vychází z 5 M 

  Reklamu můžeme definovat jako formu placené neosobní prezentace a podpory produktu 
  Reklama se vždy uskutečňuje prostřednictvím reklamních médií 
  Reklama může být osobní i masová 
  Mission (poslání) – jaké jsou cíle komunikace? 
  Money (peníze) – jak velký rozpočet na akci máme k dispozici? 
  Message (sdělení) – jak má vypadat reklamní sdělení? 

Prudké 
pohnutí mysli 

reakce 

o  Reklamní sdělení by mělo obsahovat výhodu pro zákazníka, zároveň by mělo být důvěryhodné a 

mělo by jasně odlišovat daný produkt 

Témata, do kterých materiál patří