Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Metody stanovení rozpočtu:
o Podle přijatelného rozpočtu – přizpůsobit aktuálnímu nastavení rozpočtu a rozdělit ten rozpočet
mezi jednotlivá oddělení tak, aby to bylo spravedlivé
o Podle procenta obratu – každý rok je jiná částka (př. 3 % z obratu 2010 jsou 3 000 000, 3 % z obratu
2011 jsou 6 000 000)
o Podle shody s konkurencí – snažíme se okopírovat rozsah reklamní kampaně konkurence a vynaložit
přibližně stejné náklady jako konkurence
o Podle cíle a jeho dosažení – nejnáročnější – (Chci naší kampaní získat např. 5000 nových zákazníků,
musíme mít zkušenosti z předcházejících let. A musíme vědět, že abychom získali zákazníka, musí
shlédnout reklamu 10x, ale abychom jich získali 5000, musí tu reklamu vidět 50 000 lidí)
Voltaren – příklad informativní reklamní výzvy
Axe – ukázka transformační reklamní výzvy
Co je reklama? Neosobní není adresná, je drahá co do počáteční investice, ale přepočteno na jednoho příjemce ty náklady nejsou
velké, zasáhne masový trh, u plánování reklamy se vychází z 5 M
Reklamu můžeme definovat jako formu placené neosobní prezentace a podpory produktu
Reklama se vždy uskutečňuje prostřednictvím reklamních médií
Reklama může být osobní i masová
Mission (poslání) – jaké jsou cíle komunikace?
Money (peníze) – jak velký rozpočet na akci máme k dispozici?
Message (sdělení) – jak má vypadat reklamní sdělení?
Prudké
pohnutí mysli
reakce
o Reklamní sdělení by mělo obsahovat výhodu pro zákazníka, zároveň by mělo být důvěryhodné a
mělo by jasně odlišovat daný produkt