Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
hodí pro jiný typ produktu
Faktory prostředí – kulturní rozdíly, zvyklosti jednotlivých států
Funkce distribučních cest
Prodejní cesta funguje jako systém a umožňuje plynulý fyzický tok zboží a jeho vlastnických práv (od podniku
ke spotřebiteli), informací (od podniku ke spotřebiteli), stimulování prodeje a plateb za zboží (od spotřebitele
k podniku).
Prodejní cesty rovněž přetvářejí sortiment výrobní na
sortiment
obchodní. = vytvoření přidané hodnoty (nejen výrobní
náklady
s marží, přidáme distribuční, propagační náklady,…)
Zvolená prodejní cesta významně ovlivňuje další části
podnikového marketingového mixu (cenu)
Funkce systému prodejních cest:
o Obchodní funkce – prodej zboží zahrnuje mimo
fyzické
distribuce i řadu jiných činností
o Logistická funkce – zahrnuje činnosti potřebné k zajištění fyzické distribuce výrobku od výrobce ke
spotřebiteli
o Podpůrné funkce – pomáhají zjednodušit a usnadnit pohyb zboží od výrobce ke spotřebiteli (externí
orgány – banky, pojišťovny)
ne všechno se vyřeší vložením mezičlánku, ale většinou díky mezičlánku ubude prodejních cest
Distribuční mezičlánky U zkoušky! Jaký je rozdíl mezi prostředníkem a zprostředkovatelem?
Na prostředníka dočasně přecházejí vlastnická práva produktu, zprostředkovatel pouze za úplatu vyhledává
obchodní kontakty
Typy distribučních mezičlánků:
o Prostředníci – stávají se přechodně vlastníky zboží
o Zprostředkovatelé – vyhledávají kontakty
o Podpůrné distribuční mezičlánky – směnu pouze usnadňují
Cesty na spotřebitelské trhy delší a komplikovanější
Co rozhoduje o vhodném počtu prostředníků: