Marketing-komplet-přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
o katolictví – Itálie více hýří, ale je tam nižší kupní síla
Zákazníci často vnímají cenu jako zprostředkovaný indikátor kvality
Cena je pouze jednou ze součástí subjektivně vnímané hodnoty
Proč jsou ochotni francouzští zákazníci zaplatit za pračku Miele vyrobenou v Německu 2x vyšší cenu než za
pračku Zanussi?
Chování spotřebitelů v případě známé ceny a neznámé kvality:
o Zákazník racionálně zvažuje vztah ceny a kvality
o Zákazník je ochoten zaplatit vyšší cenu, protože je přesvědčen, že ta garantuje vyšší kvalitu zboží.
o Zákazník se snaží minimalizovat náklady
Nízká cena? Každá cena má svoje specifika (náboženství, kulturní a sociální hodnoty) s tím vším musí marketéři počítat
Záleží opravdu na nejnižší možné ceně?
o 90 % z nás nakupuje pouze ve slevách a akcích, co není ve slevě nakupujeme velice zřídka
Nabízejí diskonty opravdu jen skvělou cenu za stejné výrobky?
Jaký dlouhodobý efekt mají neustálé slevové akce?
o Srovnáváme ceny a podle toho jezdíme nakupovat a už čekáme až produkt bude za tu cenu, kterou
chceme nebo očekáváme
Signální funkce ceny aneb cena jako positioning?
Marketingový mix – distribuce Zákazník je určujícím prvkem toho, jak bude distribuce vypadat. Musíme zjistit potřeby a požadavky požadavků
zákazníka, tak aby se co nejjednodušeji dostal k tomu produktu. Musím to co nejpřívětivěji nastavit zákazníkovi
změna z produktové na zákaznickou orientaci
Distribuce je činnost, která zajišťuje, aby bylo správné zboží na správném místě, ve správný čas a ve